Pagina 1 van 1
Verschil cilinderkoppen boxer 8V
Geplaatst: zo jul 13, 2014 20:49
door Jan-Henk
Hoi,
Vraag ,
Is er verschil tussen de cilinderkoppen van de verschillende 8V boxerblokken, en welke zijn dan afwijkend?
Alvast bedankt?
Jan Henk
RE: Verschil cilinderkoppen boxer 8V
Geplaatst: zo jul 13, 2014 22:19
door giuliettaevo
Heel veel...
Oa mechanische of hydraulische stoters,verschil in boring,verschillende maten kleppen..
RE: Verschil cilinderkoppen boxer 8V
Geplaatst: ma jul 14, 2014 17:40
door sprints
Wat ik weet over verschillen:
Proefondervindelijk vastgesteld:
er verschil is in inlaatkanalen positie tussen de koppen met een centrale carburateur en de webers op iedere cilinderbank;
er verschil is in de diameter van inlaatkanalen tussen de 95 pk en 105 pk uitvoering, is mogelijk ook het geval voor andere inhouden/bouwjaren
Een kop voor stoters met stelplaten om te bouwen is voor stoters met inbusverstelling, kwestie van lengte klepstelen maar voor de rest geen probleem.
Verder heb ik geconstateerd dat er verschil is in verbrandingskamers, de 1.2-1.5 modellen hebben zover ik weet geen of nauwelijks verbrandingskamer, ze hebben een holle ruimte in de zuiger die de compressie bepaald, de 1.7 heeft wel verbrandingskamers,
K!
RE: Verschil cilinderkoppen boxer 8V
Geplaatst: ma jul 14, 2014 21:22
door stof
waar is Bert308 als je 'm nodig hebt?
Re: RE: Verschil cilinderkoppen boxer 8V
Geplaatst: ma jul 14, 2014 23:00
door bert308
waar is Bert308 als je 'm nodig hebt?
Aan het prutsen in des ouders loods. Sprints heeft al een hoop genoemd, er is verschil in klepsteel lengte tussen gesplitste stoter nokkenassen, vulplaat nokkenassen en hydro nokkenassen. Stoters verschillen dus, uitlaat klep diameter wel altijd gelijk van 1,2 tot 1,7QV, 2 diameters inlaatkleppen.Hoogte koppen verschilt tussen mech en hydro stoters (andere tandriemen) etcetera. De topic starter zal zijn vraag iets specifieker moeten stellen, zoals nu gesteld is het antwoord "Ja."..