di aug 12, 2014 08:56
De handremkabel aan die kant was "brak", daardoor is de boel warm gelopen. Ik vermoed dat dat de oorzaak is. Ik ben ook bang dat uitstekend plastic van de ring de sensor heeft beschadigd. Het is natuurlijk simpel te vervangen, maar het wiellager is verder nog prima dus het is best prijzig om voor die ring er een nieuwe op te zetten.
De ABS en anti wielspin gaan na een tijdje rijden in storing door dit euvel. Worden dus uitgeschakeld. Ik snap dat er een boel mensen over mijn volgende vraag gaan struikelen, maar aangezien er in de rest van mijn collectie geen "afkortingen" gemonteerd zitten denk ik dat ik het wel een tijdje aandurf: kan je je ABS helemaal uitschakelen? Zekeringeitje of zo? Die eerste paar minuten dat hij het wel doet is remmen namelijk een spannende aangelegenheid. Alsof je je voet in een bak grind duwt.
Ik zal ook nog wel even in "Gezocht"op zoek gaan naar een wat betaalbaarder oplossing...
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07