Pagina 1 van 2
GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 18:06
door @PM
Compressiemeting @135.260 km:
Cilinder 1: 14,2 bar
Cilinder 2: 13,3 bar
Cilinder 3: 15,0 bar
Cilinder 4: 10,7 bar
Cilinder 5: <3,5 bar (3,5 is waar het kaartje begint)
Cilinder 6: 10,8 bar
Dus. Koprevisie, distributie, waterpomp... nog meer ideeën om mee te nemen?
De garagehouder vond ook dat de koppeling zwaar ging (zwaarder dan bvb een GTV 2.5; hij kent geen andere 3.2's) en denkt daarom dat deze ook op z'n eind loopt. Ik meen dat dat uniek is voor de 3.2, of zit ik ernaast en ben ik er gewoon aan gewend geraakt dat-ie (nog) zwaar(der) is (dan normaal bij een 3.2)?
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 18:09
door Zaagauto
3.2 heeft een erg zware koppeling....
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 18:20
door @PM
Ja dat weet ik. Maar geldt dat ook voor andere V6en (GTV/156/166 2.5/3.0)?
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 19:40
door frankalfa
156v6 zeker niet. Althans met een verse set erin, ga er gemakshalve vanuit dat de 3.2 eenzelfde treklager heeft als de 2.5 en 3.0?
Maarreh, even vervelend doen, gebrekkige (ik meen destijds bij elkaar verzamelde) gas installatie de boosdoener van dit euvel?
Suc6 met de reparatie iig, grtz, fRank
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 20:11
door @PM
Waarschijnlijk wel ja
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 21:29
door frankalfa
Waarschijnlijk wel ja
Mooi man, lpg...
Lekker goedkoop ook...
Sneu Arnoud.
Grtz,fRank
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 21:55
door Robkg
Cilinder 4 en 6 zijn ook niet echt bepaald lekker tov 1-3. En zelfs die verschillen vind ik al fors.
Bij de testen welke ik zelf ooit uit heb gevoerd (waren er niet zo veel en is ff geleden) waren de verschillen tussen minder groot volgens mij (maximaal 1 bar verschil).
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: di sep 16, 2014 22:52
door @PM
Cilinder 4 en 6 zijn ook niet echt bepaald lekker tov 1-3. En zelfs die verschillen vind ik al fors.
Dat was precies de reactie van de garagist.
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: wo sep 17, 2014 14:07
door cmva
3.2 heeft een erg zware koppeling....
In vergelijking met een Citroen C1 wel ja
, een 3.2 mag absoluut niet zwaar koppelen.
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: wo sep 17, 2014 14:24
door @PM
Ik heb een 147 GTA gevonden die te koop staat bij Sam van Dalen (da's hier in de buurt). Ik ga daar wel even langs om zelf te vergelijken en tevens door hen te laten oordelen.
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: do sep 18, 2014 16:54
door KhaZ
Heb wel eens gehoord dat de gasinstallatie vaak te arm staat afgesteld, waardoor de verbranding niet goed is en de motor beschadigd naar 100dkm+?
Lastig om in te stellen, omdat de gascomputer het motormanagement van de auto volgt..
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: do sep 18, 2014 19:33
door @PM
Da's precies wat hier aan de hand is geweest, de Duitse LPG-installatie deugde totaal niet. O.a. veel te kleine injectoren. Intussen zit er een andere (Nederlandse) G3-installatie in, maar blijkbaar was het leed al geschied.
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: do sep 18, 2014 23:18
door jan1300
Arnoud vervelend voor je!
Laat hem bij een goed adres repareren je wilt dit niet nog een keer meemaken.
Of je €500 meer uitgeeft maakt dan ook niet meer uit.
Eventueel weet ik een top adres bij ons in de buurt via PB!
Ciao Jan
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: do sep 18, 2014 23:51
door @PM
Hoi Jan,
Ik heb in deze het volste vertrouwen in de garage waar ik al jaren kom. Hij is weliswaar geen Alfa-specialist, maar hij is er ook weer niet helemaal onbekend mee en is in het algemeen zeer deskundig. Ook altijd bereid mee te denken en dingen uit te leggen.
Mocht het inderdaad tot een revisie komen (en geen ruilmotor) dan wordt dat wel uitbesteed, daar heeft hij ook weer zo z'n adresjes voor. Gaat helemaal goed komen
Maar bedankt voor het meedenken! Inderdaad het moet gewoon goed, ik ben niet van plan om op de laatste paar honderd euro te gaan bezuinigen.
Re: GT 2.65 V5
Geplaatst: wo okt 22, 2014 09:11
door __1337__
Hoe is het afgelopen? Is er nog een oorzaak naar voren gekomen?