leoromeo
Member
Member

Ts loopt op 3 cilinders

zo jun 07, 2015 19:50

Hallo
In mijn giulia met 2.0 twinspark met dellorto carburateurs was ik een stukje aan het rijden en na ongeveer 20 km merk ik dat de motor niet meer zo lekker loopt.
Bij lagere toeren merk ik dat hij op 3 cilinders loopt en langzaam is het Bij alle toerentallen zo.
Thuis aangekomen even wat dingen gecontroleerd nadat motor afgekoeld was.
Ik heb gevoeld welk uitlaatspruitstukdeel koud blijft om zo wat gerichter te kunnen kijken om welke cilinder het gaat.
Blijkt cil 3 te zijn, bougies geven wel vonk, ik kan zien dat er wel benzine naar binnen gaat, en ik heb profisorisch een afdichting gemaakt om te kunnen voelen of er compressie is bij het bougiegat en dat lijkt er ook te zijn.
1+1+1 =3 dus zou er een goede werking moeten zijn, maar helaas...
Wat zie ik over het hoofd?
nu Giulia 2000 TS 1971 wit,
gehad; een Giulia 1750 lpg 1973 grijs, alfetta 2000 GTV 1978 do blauw, Giulia 1600 nuova 1978 grijs en nog een Alfetta 2000 GTV 1976 do blauw

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Ts loopt op 3 cilinders

zo jun 07, 2015 21:15

Wissel bougies en kabels even met die van een andere cilinder.als het probleem dan verplaatst heb je de schuldige gevonden. Zo niet dan kun je de bougies en kabels van de lijst met verdachten strepen.

Enkel kijken of bougies vonken is geen garantie dat ze het in de motor ook doen . :wink:

En daarna een echte compressietest.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”