Dat heb ik jaren geleden gehad met een 164 , bleek toen een stekkerverbinding in de stuurkolom te zijn(onder de kunstof kappen) , die was iets losgegaan.
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164...
Nu: Even Alfa loos...
Bij de 155 zit op het eind van het contactslot de schakelaar voor het electrisch contact.
De draaipin van het contact valt hierin in een kunststof uitsparing. Deze kan teveel speling hebben gekregen.
Intern kunnen de sleepsporen ook versleten zijn of te veel vervuiling.
Of de stekkerverbindingen zijn slecht.
De schakelaar zit met 2 schroefjes vast aan het slot. Deze kun je dus eenvoudig demonteren
en dan kun je met een schroevendraaier de schakelaar bediening.
Wellicht kun je zo iets verder speuren.
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v