Ik had vroeger een set 14" Toyo Proxes CF2 op mijn (volledig standaard) 75. Zeker zijn geld waard als straatband, maar verwacht er niets spectaculairs van.
Nu staan er 15" Toyo's T1r op. Ik heb de indruk dat deze een betere grip hebben op het circuit, zelfs bij nat weer.
Voor straatgebruik vond ik de 14" beter, meer comfortabel, maar dat is louter persoonlijk natuurlijk.
Een interessante opmerking van Mound Dawg op het Alfabb:
To an extent, bigger wheels and tyres ruin the ride, handling and steering to be honest.
My pal Tim and I both have 75 Twinsparks with the Alfaholics handling kit and Koni sport dampers. The only difference chassis-wise is that I've got 7x15 Revolution wheels with 205/50 Yokohama AD08 tyres, he's got standard size (14x6.5) Revolutions fitted with standard size 195/60 Bridgestones.
My car feels like a modified car with slightly heavy steering and it tramlines a bit on uneven roads, his feels lovely, nice light steering with loads of feel, the ride quality is great and the car feels nimble and pointy.
I'll agree that my car has loads more grip and is much faster through any given corner so it makes a much better track-day weapon but as a car to drive quickly on the road, Tim's is much nicer.
So the answer is, 14 inch wheels to drive on, 15 inch wheels for trackdays, 16 inch wheels for posing and 17 inch wheels if you want to impress your younger brother's 14 year old friends...