Sinds dik anderhalf jaar ben ik in het bezit van een 33 1.3V.
Eigenlijk vond ik haar al een tijdje nèt niet lekker stationair lopen. pop pop pop pokketepop pop etc. Knallen in de uitlaat bij het van het gas gaan was nog wel enigszins te verklaren want ja.. oudere techniek enzo;) maar de auto stinkt rondom naar benzine.
Was van plan de carbs te laten synchroniseren bij de lokale motorshop maar heb dat uitgesteld omdat ik eerst wilde weten hoe het blok zich gedroeg nadat riemen/pomp/ olie/ bakolie/ carterventilatie en vacuümslangen waren vervangen.
Nu is dat allemaal gebeurd en dacht ik goh, zoek een oldtimer garage op en vraag of die de handel even wil afstellen.
Die wist me te vertellen dat 3 van de 4 carbs valse lucht trekken langs de aslagers en te zien aan de afstelling dit al een tijdje speelde.
Nu ben ik dus op zoek naar een bedrijfje of persoon die die dingen wil/kan reviseren. Dit omdat ik er het gereedschap, de kennis, de ruimte(waar het niet voortdurend windkracht 6 waait) en eigenlijk stiekem ook het geduld niet voor heb.
Nieuwe zijn blijkbaar tussen 3 en 500 eu per kant en dan moet ik nog maar de juiste zien te bestellen.
Voor zover ik weet is alles aan de auto op de wielen en radio na origineel.