Pagina 1 van 2

Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: wo mar 16, 2016 17:27
door dojrn
Aangezien ik onder de kap een probleempje heb zou ik graag wat advies willen.
Afbeelding

Geknakte brandstofleiding doorgeknipt, koperen tuutje eruit weten te friemelen maar nu..
Afbeelding

Hoe krijg ik dat koperen tuutje er nu weer in? Met geweld kom ik niet voorbij het eerste opstaande randje. Tuutje ligt momenteel in de vriezer in de hoop dat die iets krimpt en daardoor makkelijker in de leiding gaat.

..hellup..

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: wo mar 16, 2016 19:08
door pas
fohn of verfbrandertje pakken, maar ook zeker niet te warm maken. Rust en voorzichtigheid zijn sleutelwoorden.
beetje vet/vaseline aan het koperen deel doen heel klein beetje warm maken dan schuift het er zo op.

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: wo mar 16, 2016 19:37
door dojrn
Dus rubber en koper rustig verwarmen en wat vaseline als hulp op het koper. Dat ga ik morgen bij daglicht meteen proberen :)
Bedankt!

Zo mijn vriendin maar eens vragen of we wel een föhn hebben :jumping:

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: wo mar 16, 2016 22:44
door Zaagauto
Van het weekend de waardevolle tip "leg het in heet / kokend water" gekregen... is toch beter dan de gasbrander erop... zeker met brandstofleidingen... 8)

Misschien niet heel makkelijk te realiseren onder de kap... maar het proberen waard...

Vergeet niet dat ook een föhn gloeidraden heeft.... :mrgreen:

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: wo mar 16, 2016 23:16
door Tonio
Onder de motorkap werkt het niet, maar rubber delen voor montage warm maken in een pannetje water dat gaat inderdaad prima!

Gewoon op het fornuis, warm laten worden tot het net niet kookt, dan is het rubber lekker zacht.
Zo heb ik zelfs nieuwe keiharde pedaalrubbers zacht gemaakt en moeiteloos gemonteerd.

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 06:35
door dojrn
Bedankt allen :), ga morgen(voor mij morgen, voor jullie vanmiddag) proberen met een föhn en wat vaseline. Het ziet er onder de kap uit alsof alles op elkaar gekrompen is, maar waarschijnlijk gewoon warm gemaakt in een oventje/ pannetje water bij montage in de fabriek. Nieuwe dag/ nieuwe update:)

Voor brand door de gloeidraden ben ik niet echt bang nu, alles is al uitgebreid leeggelopen en uitgedampt. staat al sinds zondag in open verbinding met de buitenlucht :roll:

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 16:07
door dojrn
Het wil niet echt lukken.. wel mijn klauwen al een paar keer bijna verbrand maar er zit geen beweging in.
Om eerlijk te zijn lijkt dat zwarte meer op hard plastic dan op rubber..

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 17:46
door dojrn
Slangetje in zijn geheel (laatste paar centimere die over waren na voortdurend knakken van de leiding) van het 3-sprongetje af gehaald en de nieuwe omvlochten slang erover heen geschoven en een klemmetje op gezet. Zit muurvast dus moet wel goed komen.. hoop ik.. Dicht is dicht zei de overbuurmanmonteur die nieuwsgierig kwam kijken. Volgende flater begaan.. van de 4 aansluitingen aan de carb is er 1-tje 6 mm intern. was dolenthousiast bezig het laatste oude slangetje te verwijderen en te vervangen door frisse slang dat ik dat even over het hoofd zag. verloopje(rubber+oud) verampeneert.
En nu zijn alle automaterialen winkels dicht.. *zucht*
Proefstart word dus op zijn vroegst morgen..

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 20:07
door Zaagauto
Zit niet mee he?
Zo heb ik zelfs nieuwe keiharde pedaalrubbers zacht gemaakt en moeiteloos gemonteerd.
Die mik ik intussen in de Saeghuysche Magnetron... works like a dream en klaar in 2 minuten! 8)

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 21:10
door dojrn
Niet anders gewend hoor;) niet laten afschrikken en gewoon doorpielen. het wordt vanzelf weer wat. Meestal schrot, maar dan piel ik niet voor mezelf haha

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 21:55
door Alessandro
lijkt dat zwarte meer op hard plastic dan op rubber..
Dat lijkt niet alleen dat is het gewoon. ;) (maar ook dat kan soepel worden bij de juiste temperatuur.)

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: do mar 17, 2016 22:38
door dickvdh
ga op zoek naar een remleiding flensapparaat met zo'n hoefijzer.

klem de KOUDE leiding in de klem met iets minder dan 1cm uitsteek. Plaats de nippel op de leiding en sla met een kunststof hamer met één flinke slag de nippel erin. Klem even lossen; leiding wat opschuiven en op naar de volgende slag.
Wel ervoor zorgen dat de leiding niet knikt; de nippel er recht ingaat en de klem goed draagt op een onderdeel van het motorblok of carrosserie
Waarschijnlijk kom je een paar handen tekort.

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: vr mar 18, 2016 00:19
door dojrn
lijkt dat zwarte meer op hard plastic dan op rubber..
Dat lijkt niet alleen dat is het gewoon. ;) (maar ook dat kan soepel worden bij de juiste temperatuur.)
Ik heb het in zoverre soepel gekregen dat de leiding steeds knakte.. heb uiteindelijk de laatste paar centimeter eraf gesneden en de omvlochten leiding met een klemmetje om het t-stukje met de 3 opstaande randje geklemd.

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: vr mar 18, 2016 13:16
door dojrn
Stad en land afgebeld voor een verloopje van 6 naar 8 mm! Ik had geen idee dat dat zo'n zeldzaam/ bijzonder ding was.
Maar niemand heeft het in voorraad. Het worden nu 2 nippeltjes met schroefdraad en een paar stukjes slang en klem.

Misschien ooit nog eens goed maken, maar wil nu gewoon eens draaien met de 'nieuwe' carbs! :P

Re: Pielen met brandstofleidingen, hulp(advies) gevraagd

Geplaatst: vr mar 18, 2016 16:11
door dojrn
Auto startte (zodra de lotterkamers volgelopen waren) meteen en liep in rap tempo door naar 3000 toeren. heb het vermoeden dat de vlinderkleppen niet helemaal lekker sluiten en ik om een kortere overbrenging moet of de stang raak af te stellen. maar misschien zie ik wat over het hoofd.. wie heeft er een idee waar ik aan kan gaan draaien om het stationair toerental te verlagen?