Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

De 155 TD voorzien van wat meer pit.

ma apr 11, 2016 08:18

Ik heb meerdere liefhebbers inmiddels laten kennismaken met onze "nieuwe" (367XXX km) 155 TD. Fijn wagentje, alleen zou iets meer oempf 'm wel sieren. Ik heb gisteren al wat op het ARTC en internet lopen zoeken, maar het enige wat ik tegenkom is dat het een oude mechanische diesel is (dat maakt ie ook aan alle kanten duidelijk ;-) ) en dat je deze op de "ouderwetse" manier kan tunen.

Heeft iemand ooit (wellicht vroegah) zo'n diesel wat sneller van zijn plek te laten gaan en zijn er toevallig nog tips ?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
kj gtv6
Member
Member
Berichten: 238
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 19:31
Locatie: Oudwoude

Re: De 155 TD voorzien van wat meer pit.

ma apr 11, 2016 10:40

hoe en wat weet ik niet precies.

maar...... roetstop verdraaien. en dan gaat een 155 2.5td veel sneller dan een 156 2.4jdt 10v

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

Re: De 155 TD voorzien van wat meer pit.

di apr 12, 2016 21:42

Blijft t dan ook heel?
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4192
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: De 155 TD voorzien van wat meer pit.

di apr 12, 2016 21:48

Da's altijd de vraag bij tunen... zeker bij die km-stand...

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De 155 TD voorzien van wat meer pit.

wo apr 13, 2016 21:46

Volgens mij heeft Jur een 1,9TD. De 2.5TD's zijn nagenoeg allemaal overleden (koppen splijten bij +/-250k en die zijn niet meer te krijgen).

Jur: deze TD's zijn inderdaad van het pomp/verstuiver type, dat wil zeggen dat de pomp ook meteen het injectiemoment bepaald, zie het als het samenvoegen van de verdelerklap en brandstofpomp. Deze zijn simpel te tunen door de druk op te voeren, de vraag is alleen welk schroefje je daarvoor moet hebben en tot wanneer het heel blijft :jumping:

Overigens ga je hierdoor ook vrijwel gegarandeerd een pluim(pje) creëren.

Je zou het eens op een VAG forum kunnen proberen, die Duitsers hebben nog eindeloos die techniek gebruikt, omdat ze te koppig waren om fatsoenlijke commonrail techniek van Fiat te gebruiken :lol:

(voorgaande is mijn vrije interpretatie van de werkelijkheid)
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: De 155 TD voorzien van wat meer pit.

wo apr 13, 2016 23:58

http://Www.superturbodiesel.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor snelle diesels..
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”