Alfa 33 met carbs en airco, wat is dit onderdeel?
Geplaatst: ma apr 11, 2016 10:42
Allereerst, de 33 heeft dus een werkende airco. Daarnaast is het er een met carbs, de combinatie laat menigeen met wenkbrauwen fronsen.
Zodra de kap open gaat is het vaak, jahoor.. airco? Hoe dan?
Maar goed, als je onder de kap kijkt wordt duidelijk dat de bouwers en ontwerpers stiekem ook niet heel blij waren dat het op de optielijst stond.
Of juist wel, want ze hebben aardig zitten knutselen.
Airco pomp is eerste grijze ronde ding waar je tegenaan kijkt.
Chef, dat ding moet ergens heen pompen, maar daar zitten de carbs als. Ga je daar toch ruim langs? Jah eh.. daar loopt de slang naar het expansievat al.
Nou dan ga je maar met de voelermaat ertussen, het zal passen!
...ok chef.
Maar nu? Hij moet naar het kachelhuis, maar die zit in de aparte bak. Daar zijn boren en rubbers voor uitgevonden.
Doe gelijk even wat isolatie om de leidingen heen monteren vlak voor het kachelhuis, die pijpjes worden daar stervenskoud.
En de retourleiding? Tja we hebben al gaten geboord in die bak.. we verzinnen wat anders. Kort het motorkaprubber maar ietsjes in!
Ok, dat begint al ergens op te lijken. Nu die condensor nog.. Die past ammenooitniet voor de radiateur.. hmm...
Chef..? Ja? In de bumper? .... Je bent geniaal (voer hier italiaanse naam in)!!
En dan aan weerszijden, want die dingetjes zijn veel te klein om het alleen af te kunnen.
Ayay chef!
Oh en de ventilator! bijna vergeten! Geen probleem chef ik sloop wel wat werk PC's!
Kom ik na dit lange verhaal aan bij dit tonnetje
zwarte slang soort van in het midden van 3 aansluitingen rechts gaat naar zwarte slang op enkele aansluiting links.
Onderste zwarte slang gaat naar de manometeraansluiting van de carb.
Bovenste rechts is een stekkertje, de kabel daarvan gaat naar de aircopomp
Wat is dit voor raar tonnetje? Wat doet het? en heeft het vacuüm van de motor nodig om te functioneren, dus moet die manometer aansluiting open staan?
Al wat ik weet is dat het tonnetje van Pierburg is en uit W-Germany komt.
Waarmee het ding dus minstens 2 jaar ouder is dan de auto.
Al wat ik op internet kan vinden over Pierburg is dat het een dochteronderneming is van Bosch, een rechtzaak heeft verloren en brandstofpompjes maakt(e) voor een Golf 1.
Wie o wie kan mij vertellen wat of dit nou is?
Zodra de kap open gaat is het vaak, jahoor.. airco? Hoe dan?
Maar goed, als je onder de kap kijkt wordt duidelijk dat de bouwers en ontwerpers stiekem ook niet heel blij waren dat het op de optielijst stond.
Of juist wel, want ze hebben aardig zitten knutselen.
Airco pomp is eerste grijze ronde ding waar je tegenaan kijkt.
Chef, dat ding moet ergens heen pompen, maar daar zitten de carbs als. Ga je daar toch ruim langs? Jah eh.. daar loopt de slang naar het expansievat al.
Nou dan ga je maar met de voelermaat ertussen, het zal passen!
...ok chef.
Maar nu? Hij moet naar het kachelhuis, maar die zit in de aparte bak. Daar zijn boren en rubbers voor uitgevonden.
Doe gelijk even wat isolatie om de leidingen heen monteren vlak voor het kachelhuis, die pijpjes worden daar stervenskoud.
En de retourleiding? Tja we hebben al gaten geboord in die bak.. we verzinnen wat anders. Kort het motorkaprubber maar ietsjes in!
Ok, dat begint al ergens op te lijken. Nu die condensor nog.. Die past ammenooitniet voor de radiateur.. hmm...
Chef..? Ja? In de bumper? .... Je bent geniaal (voer hier italiaanse naam in)!!
En dan aan weerszijden, want die dingetjes zijn veel te klein om het alleen af te kunnen.
Ayay chef!
Oh en de ventilator! bijna vergeten! Geen probleem chef ik sloop wel wat werk PC's!
Kom ik na dit lange verhaal aan bij dit tonnetje
zwarte slang soort van in het midden van 3 aansluitingen rechts gaat naar zwarte slang op enkele aansluiting links.
Onderste zwarte slang gaat naar de manometeraansluiting van de carb.
Bovenste rechts is een stekkertje, de kabel daarvan gaat naar de aircopomp
Wat is dit voor raar tonnetje? Wat doet het? en heeft het vacuüm van de motor nodig om te functioneren, dus moet die manometer aansluiting open staan?
Al wat ik weet is dat het tonnetje van Pierburg is en uit W-Germany komt.
Waarmee het ding dus minstens 2 jaar ouder is dan de auto.
Al wat ik op internet kan vinden over Pierburg is dat het een dochteronderneming is van Bosch, een rechtzaak heeft verloren en brandstofpompjes maakt(e) voor een Golf 1.
Wie o wie kan mij vertellen wat of dit nou is?