Ik heb van het weekend mijn dynamo vervangen voor een ander exemplaar (2e hands) omdat mijn accuspanning met verbruikers aan op 12,5 zat. acculampje knipperde ook. Zondag avond vervangen, vandaag gereden en geen accu lampje.
Nu ging ik net tanken, en ik start de auto weer: hoppa, acculampje knippert weer.
Dus ik maar weer even meten en ja hoor: 13,1 volt stationair. Dat lijkt mij toch echt te weinig. De dynamo kwam uit een auto die nooit problemen gehad heeft, dus ik ga er van uit dat dat gewoon goed zit. Aangezien de afgelezen voltages erg overeenkomen met de andere dynamo, vraag ik me af of daar het probleem wel zit.
Massapuntjes op blok en bij de koplampen heb ik losgemaakt en opgeschuurd, maar dat maakt dus blijkbaar geen verschil.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Slechte bekabeling? Ik heb wel de oude dynamo kabels gebruikt aangezien die van de vervanger niet erg netjes meer waren.
Of ergens een contactje wat wel eens moeilijk doet? Kan de accu er iets mee te maken hebben?