kroehlur

Achterste draagarm Bertone zit

zo nov 20, 2005 18:55

vast - of eerder de bout door de bus aan de chassiskant van de draagarm zit in de bus vastgeroest. Hoe krijg ik hem los? Ik ben een beetje bang om te veel te gaan tikken om de ophanging niet te vervormen en de uitlaat zit sws in de weg. Als ik op de bout draai met een sleutel draait het rubber maar.

Gouden tips? De rest van de as ligt al naast de auto dus dit is de laatste deel.

Remco S
Guru
Guru

RE: Achterste draagarm Bertone zit

zo nov 20, 2005 20:11

Als die echt vast zit, een slijptol tussen de bevestiging waar je de bout mee door slijpt (werkt ook bij fiat punto)

kroehlur

Re: RE: Achterste draagarm Bertone zit

zo nov 20, 2005 20:42

Als die echt vast zit, een slijptol tussen de bevestiging waar je de bout mee door slijpt (werkt ook bij fiat punto)
Hmmm...

Ja, maar dan moet ik een nieuw bout. :cry:

Blijft de laatst optie natuurlijk.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma nov 21, 2005 08:30

Normaal gesproken met veel geduld, heel veel WD40 en maar draaien met die bout.
Maar als je rest ook mee draait........
Moer net zover losdraaien dat de draadeind nog net niet uitsteekt en een paar flinke klappen met een zware hamer en liefts tegelijkertijd aan de bout draaien wil wel s helpen.

Anders idd de flex erin :roll:

kroehlur

ma nov 21, 2005 09:03

Nee - rest draait niet mee. Het rubber veert alleen maar dus je kan er wel druk op zetten maar niet echt "doordraaien". Ik moet er meer WD40 op spuiten en gewoon draaien. Tis moeilijk een hamer tegen de moer te klappen want de uitlaat zit in de weg. Had ik ff geen zin in los te maken maar goed. Einddemper is toch weg want er komt een heuse brulpijp in zijn plaats. 8)

patje1100
Guru
Guru

ma nov 21, 2005 10:01

Kroehlur@ met dit soort "verotte boutbusverbindingen" kun je wedee veertigen tot je een ons weegt. Als je er met een vuistmoker niet bij kunt komen kun je ook het lange verlengsstuk van je doppenset tegen die moer zetten en er dan een paar beuken op geven. Als ie dan nog niet los komt zal je toch echt moeten slijpen. :cry:
Laatst gewijzigd door patje1100 op ma nov 21, 2005 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 21, 2005 10:04

Een nieuwe bout is écht niet het einde van de wereld. Die is nog gewoon nieuw leverbaar voor een schokkende eur 2,63....

Dus laat de slijptol maar janken! Ik zou er wel even een wig of zo tussen slaan zodat je ruimte voor de slijpschijf krijgt en niet de draagarm of ophanging beschadigd.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

kroehlur

ma nov 21, 2005 12:21

Een nieuwe bout is écht niet het einde van de wereld. Die is nog gewoon nieuw leverbaar voor een schokkende eur 2,63....
:shock: :schrik:

Schokkend idd......

Moet nog ff kijken of ik nog meer onderdelen wil hebben om de verzendkosten verhoudingsgewijs omlaag te drukken. 8)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 21, 2005 12:33

Kroehlur@ met dit soort "verotte boutbusverbindingen" kun je wedee veertigen tot je een ons weegt. Als je er met een vuistmoker niet bij kunt komen kun je ook het lange verlengsstuk van je doppenset tegen die moer zetten en er dan een paar beuken op geven. Als ie dan nog niet los komt zal je toch echt moeten slijpen. :cry:
Had hier bij de achterste wielophanging van de 164 eenzelfde probleem, na 4 uur zwoegen kwam ie los.
Als je anders de bussen toch wilt vernieuwen kun je hem toch met bout en al eruit persen :!:

kroehlur

ma nov 28, 2005 08:08

Ff doorgaan met deze topic ipv een nieuwe, maar toch een andere vraag aan de deskundigen.

Ik ben nu bezig de achteras op te knappen. Ik heb dus het hele remmerij gedemonteerd, de steekassen uitgehaald en nu ook de buizen van het differentieelhuis gehaald. Nu zitten de moeren op het differentieelhuis geborgd met plaatjes die natuurlijk allemaal bijna weg waren en de moeren zijn ook niet best meer. Dus wil ik nieuwe gaan halen bij de plaatselijke Fabory.

Is er nu een goede reden waarom je NIET bv. nyloc moeren zou kunnen gebruiken ipv de borgplaten? Dit zou zeker wel invloed hebben op het op moment vastdraaien van de moeren maar toch?

Nu dat mijjn diff straks helemaal schoon is, de buizen mooi zwart en nieuwe remleidingen in blinkend koper moet er natuurlijk nieuwe moeren op. Ik kan bijna niet wachten. \:D/

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 28, 2005 09:24

Een reden? Je diffhuis wordt ook bij normaal gebruik behoorlijk warm! Misschien een factor? Verder is plaatjes met moeren mooier maar voor de rest? Doen....
Dirk - Giulia2000TS

kroehlur

ma nov 28, 2005 09:28

Warmte. Had ik niet aan gedacht.

Zijn die plaatjes nieuw te krijgen. Zie ze niet zomaar bij Prins op hun site staan namelijk maar ik neem aan van wel?

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 28, 2005 09:41

Ik heb ze hergebruikt maar bel Henk, die weet het wel.
Dirk - Giulia2000TS

Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 28, 2005 10:56

Goddag kroehlur:

Die borgplaatjes zijn nog leverbaar: Alfa Romeo art. nr 100 55317 en kosten eur 0,82/ stuk. Je hebt er 9 nodig dacht ik.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 28, 2005 11:01

En dan is er eentje die korter is of enkel of langer ofzo....
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”