Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt, namelijk het afstellen van de voorspanning en het controleren van de (afgestelde) voorspanning.
De afstelling van de voorspanning wordt geregeld door de dikte van shims. Dat kan je lezen in het werkplaatshandboek:
http://www.duettoinfo.com/alfa_romeo_du ... 222-R2.pdf (zie pagina: DuettoInfo.com - For Free Distribution - 24 of 38, het onderste plaatje met tekst). Het gaat in dit werkplaatshandboek weliswaar om een klein differentieel (zonder sper), maar het principe is precies hetzelfde als bij een groter differentieel (met sper), zoals op een 2000 GTV.
Je kan de voorspanning vervolgens controleren met speciaal gereedschap (C.5.0100 of C.5.0124) of met een momentsleutel (zie pagina DuettoInfo.com - For Free Distribution - 24 of 38, het middelste plaatje met tekst). Met de momentsleutel draai je (bij controle van de voorspanning) de moer niet vast, maar je controleert alleen of de pignonas bij het opgegeven moment begint te draaien.
Best ingewikkeld, maar mooie techniek zo'n differentieel.
Ik meen in elk geval dat het verwijderen van de moer kan, zonder de voorspanning te ontregelen. De shims zitten er niet vlak achter en zullen er niet uitvallen.
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)