Hallo,
Wie heeft voor mij afstel gegevens voor de ontsteking voor spider 2.0i kat (USA) van 1986? Ik heb per ongeluk de stroomverdeler losgedraaid.
Mvg. Jerôme
die inkeping moet je je ook niet teveel van voorstellen hoor, is meer een soort zaagsnede, afstellen met de stroboscoop doe je het beste door op vervroeging af te stellen, dus lamp erop als ze loopt en rond de 4 a 5000 rpm maken, dan moet het derde merkteken zichtbaar zijn en gelijk staan met de aanwijzer op de waterpomp, bij een s3 is dat 'M' op de poelie, wel je vacuumslangetje van de vacuumvervroeging lostrekken bij het afstellen he ?ok, ik had de 1e cilinder al op de BDP gezet. Ik zie echter 2 strepen op de krukaspoelie, welke is de juiste om met de stroboscooplamp af te stellen? Tevens ik zie de inkeping (nog) niet in het verdeelhuis?
Bedankt.
die inkeping moet je je ook niet teveel van voorstellen hoor, is meer een soort zaagsnede, afstellen met de stroboscoop doe je het beste door op vervroeging af te stellen, dus lamp erop als ze loopt en rond de 4 a 5000 rpm maken, dan moet het derde merkteken zichtbaar zijn en gelijk staan met de aanwijzer op de waterpomp, bij een s3 is dat 'M' op de poelie, wel je vacuumslangetje van de vacuumvervroeging lostrekken bij het afstellen he ?ok, ik had de 1e cilinder al op de BDP gezet. Ik zie echter 2 strepen op de krukaspoelie, welke is de juiste om met de stroboscooplamp af te stellen? Tevens ik zie de inkeping (nog) niet in het verdeelhuis?
Bedankt.
Heb je de Haynes al doorgelezen? Als je zover de draad kwijt bent, eerst statisch, dus zonder draaiende motor afstellen.Benzinefilter en -pomp vervangen, helaas krijg ik hem nog niet aan de praat. Ik heb geconstateerd dat ik met de stroboscoop tijdens het starten de BDP streep op de krukaspoelie niet zie, ook niet in de buurt (uiteraard met de krokodillenklem op de 1e bougiekabel, voorzijde dus). Iemand een tip voor me??
Dan lijkt het erop dat er geen puls is? De stroboscoop pakt de puls van de eerste cilinder. Als de puls door de kabel gaat, gaat het lampje in dat tempo knipperen. Door het streepje van de F te witten licht het op en hoort het bij 8-900 toeren bij het pijltje te staan. .Tijdens het starten zie ik via stroboscooplamp niets op de krukas poelie, ook geprobeerd tijdens het starten de stroomverdeler +/- 5gr. te verdraaien.