Pagina 1 van 2
Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 17:33
door RiniV6
Nieuwe aanwinst heeft wat kuren!
- Portieren: -Gaan niet open open of dicht ( met sleutel vanaf de buitenkant)
- Centraleportiervergrendeling werkt niet
- Er blijft een lampje branden dat het LA portier niet dicht is.. en jawel dat is tie dus wel
- Raambediening achterramen werkt niet
- Dimlicht werkt niet (zitten nu vierkante koplampen in ipv de ronde versie..misschien heeft het daar iets mee te maken?)
- "stop" brand regelmatig, een keer het rempedaal indrukken helpt (remlichten werken wel)
- ben met wd40 in de weer geweest (oa zekeringkast) maar hierna bleef het accu lampje (zwak), benzinemeter lampje, koelvl.temp. lampje en remlicht lampje branden ???
- Kleine olielekkage die bij de peilstok vandaan lijkt te komen (afdichting op blok) Komt die vaker voor? (is dus een twinspark blok)
Heeft er misschien iemand een schema oid van de zekeringkast (wat dient waarvoor)?
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 17:41
door Tim_33
zoiezo niet met olie achtige producten op electriciteit spuiten...Het vet vormt een laagje op de contact vlakjes, waardoor ze geen contact meer maakt.
Verder zou ik even je massa kabel checken, evt ontroesten op het punt waar ie aan het frame zit? Kan namelijk altijd voor rare problemen zorgen.
Tim
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 17:57
door GTV
Dat van de remlichten kan de remlichtschakelaar zijn of verschillende lampjes.
En van de binnenverlichting op de portieren: moet je eens kijken naar de schakelaartjes in de sloten zelf,werkt niks van de sloten

ook niet op het rechterportier

RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 18:12
door Alessandro
Remlichtschakelaar werkt te stroef??? Of je hebt lampen van verschillend wattage. Probeer twee nieuwe dezelfde lampen van 21W.
Die valsmelding van een open deur komt waarschijnlijk door een slecht/ verkeerd gemonteerd contactblokje in het slot zelf. Als dit vergelijkbaar is met de sloten van een 75, dan is het een uiterst secuur priegelwerk. Heel lastig in elkaar zetten met veertjes en zo, maar check eerst maar eens alle stekkerverbindingen en probeer eens wat er gebeurt als je het bewuste stekkertje lostrekt, en wat als je het kortsluit. Nee, kan geen kwaad.
Voor overige electr. problemen; controleer eerst alle stekkerverbindingen en massapunten en gebruik contactspray en e.v.t. stekkertjes vaster knijpen.
Succes.
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 20:19
door KAS
De zekeringkast is een waardeloos ding bij een Alfetta. Daar zitten veel storingen in. Ook van het dimlicht waarschijnlijk. Draai de zekeringen maar eens rond terwijl de verlichting aan staat. De zekeringen eruit halen en opschuren werkt ook goed. WD40 werkt ook prima. In de mijne zijn liters ingespoten.
De sloten moet je ook inspuiten met WD40. Dat de CV niet werkt zal wel te maken hebben met de stekkers in de deuren. Deurpanelen eraf en stekkers WD40en. Kun je meteen zien of de motoren nog goed zijn. Ze moeten stroef op en neer gaan. Kun je meteen het raammechanisme controleren op gangbaarheid.
Dat het lampje brand van de deur achter zit `m in de binnenverlichtingschakelaar in het slot. Ook dat is meestal verroest. Of zit vast. Ook WD40 op spuiten. Met een beetje mazzel gaat het los, anders vernieuwen.
Stoplampje kan een stekker van de remblokken zijn. Maar meestal is het de weer de zekeringkast.
Volgens mij stond die Alfetta al een poos te koop bij AP Brummen. Dus er zal wel oxidatie in het spel zijn.
Succes. Het is een leuk puzzelwerkje, maar bij de mijne doet alles het weer. Behalve de binnenverlichting. Die hapert nog wel eens.
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 21:21
door RiniV6
Ja die zekeringkast ziet er idd niet erg fris meer uit, ben er al mee aan het rommelen geweest maar nog zonder succes. Van de week alles eens opschuren idd.
Het is niet alleen de CV die niet werkt, ook wanneer ik de deur open of dicht wil doen met de sleutel gebeurt er niks.. kan het slot wel verdraaien maar er gebeurt niks.. en das best vervelend !
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 21:28
door KAS
Even de deurpanelen eraf. Het kan zijn dat het slotmechanisme los zit.
Re: RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 21:40
door RiniV6
Even de deurpanelen eraf. Het kan zijn dat het slotmechanisme los zit.
LV heb ik het deurpaneel er af liggen, wanneer ik het stangetje van de CV bedien met de hand werkt alles zoals het hoort (mechanisme dan). Wat zit zou er precies los kunnen zitten dan?
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 22:16
door KAS
Neemt het slot die stang wel mee? Heb je WD40 in het slot gespoten? Ook de slotplaat goed inspuiten. Dan zit er dus niets los.
Re: RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: di nov 22, 2005 23:11
door RiniV6
Neemt het slot die stang wel mee? Heb je WD40 in het slot gespoten? Ook de slotplaat goed inspuiten. Dan zit er dus niets los.
Niet vergenoeg lijkt het wel..
Nog een andere vraag.. zal wel een domme zijn waarschijnlijk maar hoe zet ik de klok bij van die boordcomputer???
Re: RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: wo nov 23, 2005 20:20
door KAS
Neemt het slot die stang wel mee? Heb je WD40 in het slot gespoten? Ook de slotplaat goed inspuiten. Dan zit er dus niets los.
Niet vergenoeg lijkt het wel..
Nog een andere vraag.. zal wel een domme zijn waarschijnlijk maar hoe zet ik de klok bij van die boordcomputer???
Die klok.

Dat is een goeie. Boven die rode resetknop zit een piepklein kleregaatje. Daar kun je met een pin de klok minuut voor minuut vooruit zetten. Dus als de klok 1 uur vooruit moet, kun je de klok volledig 24 uur vooruit gaan drukken. Lekker systeem is dat.
De akkuklem loshalen ( of de zekering ) gaat soms sneller.
Werkt het slot inmiddels?
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: do nov 24, 2005 18:04
door RiniV6
Vandaag de auto eens goed bekeken, tenminste dat was de bedoeling.. Ik kwam niet verder dan de rechterdorpel. Deze was achteraan helemaal doorgerot

Dus meteen maar aan de slag gegaan vanmiddag. Ik moet nog 2 plaatjes maken en vastlassen en dan is dat ook weer goed. Alleen krijg ik de klemmetjes waar de sideskirt mee bevestigd zit niet heel uit de dorpel iemand een idee?
De verlichting heb ik wel aan de praat gekregen, bleek een kapot relais te zijn.
Blok lekte dus olie, ik dacht eerst aan de peilstok maar het lijkt eerder bij de oliedruk? sensor vandaan te komen of er moet een scheurtje in het blok zitten maar dit lijkt me sterk?
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: do nov 24, 2005 18:45
door Alessandro
Als dat van die klemmetjes met zo'n kruisje aan de bovenzijde zijn: Zaag of slijp een sleuf haaks op- in de bek van een combinatietang.

Dan kun je die kruisjes zo beetpakken en een kwartslag linksom draaien. Dan krijg je ze er dus heel uit.

Zijn het andere klemmetjes, dan weet ik het niet.
Lekkende sensor voor het oliedrukverklikkerlampje komt voor, maar helaas gescheurde distributiedeksels ook.

Ik hoop voor je dat het ´t eerste is.

RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: do nov 24, 2005 19:55
door KAS
Die klemmetjes zijn dezelfde rommel als van een Sud. Ze worden hard en breken erg snel. Kwart slag draaien. Dan trekken.
Hoe gaat het met het slot?
RE: Paar Alfetta vragen
Geplaatst: do nov 24, 2005 20:58
door RiniV6
Bedankt jongens!
De sloten heb ik nog geen tijd voor gehad, maar ik denk dat dat nog een aardig klusje gaat worden
