Heren dames,
Daarnet, na een klein maar redelijk enthousiast blokkie om door de polder met mn giulia, had ik t ding terug in de loods gereden en geheel volgens gewoonte koppel ik daarna de accu los (je weet maar nooit met die ouwe zooi tenslotte, als t af moet branden steek ik t liever zelf aan.. )
Daarmee doende (accu afkoppelen that is ) zag ik dat er ietwat rook vanuit de motorruimte opsteeg... Kwam van de uitlaatzijde, bij nadere beschouwing bleek dat t van ónder de auto kwam.
Toch niet geheel content met zulks heb ik m op de brug geduwd en ff bekeken aan de onderkant.
Het lijkt alsof de rvs uitlaat zodanig veel warmte afgeeft dat de destijds door van Egmond zo knap aangebrachte coating daar weet van heeft..
Spruitstuk (Schulze fabrikaat, geen rvs btw) is omwikkeld met heatwrap en geeft zover ik kon zien geen troubles, maar de verbindingspijp etc is rvs (alfaholics) en mn ter hoogte van het 1e hitteschild (waar org. de vlamdover zit) was t al dusdanig warm dat ik daar mn hand niet op kon leggen. Dit na een ritje in december met wisselende belasting, van pakweg 10 minuten.
Ik voorzie in meer zomerse condities/langere ritten/evt in combi met enthousiast poken problemen hiermee.
Wie van de heren 105rijdersmeteenrvsuitlaatdronder heeft hier soortgelijke ervaringen mee? Uiteraard ga ik t spul asap omwikkelen met heatwrap maar vraag me af of dit afdoende zal zijn? Heb weinig zin om die mooie beschermlaag op de bodem ervoor te moeten verwijderen..
Dank voor de input, grtz, fRank