Pagina 1 van 1
dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 16:38
door RG
Als ik de GTV6 start blijft daarna het dynamolampje branden en blijft de boordspanning laag. Pas als ik het gas even intrap tot zo'n 2000 rpm gaat het lampje uit. Hierna blijft de spanning onder alle omstandigheden goed en blijft het lampje ook uit. Totdat ik de motor uit zet en weer opnieuw start natuurlijk...
Momenteel heb ik op zich dus nog nergens last van, maar is dit een voorbode voor echte problemen of hoef ik me nergens zorgen over te maken?
RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 16:46
door Floor
Hoort zo

RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 16:53
door RG
hmm, rare jongens, die milanezen...
RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 17:37
door Remco S
Een dynamo moet eerst bekrachtigd worden voordat die gaat laden (dit gebeurd dmv een beetje gas geven, hoger toerental)
RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 17:44
door RG
aha... toch apart, want ik heb in duizenden verschillende auto's gereden, maar in geen enkele andere auto moest ik de dynamo wakker schudden...
Maar goed, ik heb er geen last van, dus het is een eigenzinnige karaktereigenschap zullen we maar zeggen!
Re: RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 21:51
door Floor
aha... toch apart, want ik heb in duizenden verschillende auto's gereden, maar in geen enkele andere auto moest ik de dynamo wakker schudden...
Maar goed, ik heb er geen last van, dus het is een eigenzinnige karaktereigenschap zullen we maar zeggen!
't is ook niet bij alla Alfa's zo...
RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: vr nov 25, 2005 23:48
door ElCamino
Als je je er echt aan stoort dan kun je er een lampje met iets minder vermogen inzetten. De bekrachtigingsspanning van de dynamo loopt bij het opstarten namelijk via het laadstroomlampje. De spanning die bij het dynamo aankomt is de accuspanning verminderd met de spanningsval over het lampje. Die spanning moet hoger zijn dan de drempelspanning van de regelaar. Als de dynamo eenmaal spanning levert, dan bekrachtigd hij zichzelf. Maar als ik jou was zou ik het lekker zo laten. Geen probleem

RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: za nov 26, 2005 00:05
door yuri 75 V6
Jezus, doe niet zo HTS-ig, zeg... drempelspanning... bah!

Re: RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: za nov 26, 2005 01:44
door 164 Shark
ik heb in duizenden verschillende auto's gereden!
bestaan er ZOVEEL merken dan

RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: za nov 26, 2005 08:53
door Tim_33
IS bij mijn 33 idd ook zo
RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: za nov 26, 2005 09:46
door RG
bestaan er ZOVEEL merken dan
Merken... nee. Maar auto's, ja hoor, zoveel auto's zijn er wel

RE: dynamo wakker schudden
Geplaatst: za nov 26, 2005 12:51
door Andretti Molletti
Zou dus een hoger wattage in moeten... dan is de stroom door het anker/veld groter.. maar goed dat is het gevolg verhelpen...
De oorzaak zit hoogstwaarschijnlijk in versleten koolborstels en of sleepringen en het contact tussen beide...
Enne... het hoort absoluut niet zo!
