Werkplaats handboek Spider bouwjaar 1976 2000cc
Geplaatst: vr aug 11, 2017 12:08
Hallo, Titel zegt het zowat.
Ik heb zelf een Alfa 916 spider en een Lancia Montecarlo en steeds bezig geweest met vrij exlusive maar betaalbare karretjes.
Nou heeft familie van mij een spider bwj 1976 2000 cc staan waar ik helemaal niet van afwist en die sinds 4 jaar niet meer draaide.....................omdat hij hem niet gestart kreeg. Nu vroeg hij mij of ik het ding aan de praat kon krijgen en na juiste bougies er ingestopt te hebben ( er zaten 3 verschillende soorten in ) kreeg ik hem zowaar zij het moeizaam draaiend. Hij draaide duidelijk op slechts twee cylinders ook al kreeg ik op alle bougies vonken. Cylinder 1 en 2 leken wel dood.
Na wat aan de stel schroeven van de carburatie gedraaid te hebben kwam ik tot de constatatie dat voor wat de dubbele Weber carburator voor cylinder 1 en 2 ( deze dichts bij de ketting ) het helemaal voor geen reactie zorgde als ik de stel schroeven volledig indraaide. Carburator er afgehaald en naar best vermogen gekuist/doorgeblazen.
Deze terug gemonteerd en dit gaf enige verbetering maar lang niet zoals t hoort, dit klinkt onlogisch als ik er bij vertel dat 1 en 2 nog altijd evenveel reageerden als voor heen.
Dan maar compressie willen testen maar meter had het blijkbaar begeven na laatste gebruik.............volgende week maar proberen met andere compressiemeter.
Intussen tijd stel ik hier al graag de vraag of er ergens op de site of een link is naar een werkplaatshandboek? Zo niet alle gegevens zijn welkom want ik heb totaal niets van afstelgegevens , volgens eigenaar blijkt er ook gerommeld met de bougiekabels en natuurlijk staat er op het delcokop geen nummering.
Volgende gegevens zijn alvast welkom.
Op krukas poelie vond ik twee merktekens , welk dien ik te gebruiken voor stationaire afstelling?
Hoe vind ik in de delco de 1 ste cylinder?
Klepspeling in en uitlaat?
Basis afstelling Webers, heb geen syncro apparatuur?
Hoeveel bedraagt de compressie?
Enig wat ik heb is de ontstekings volgorde 1/3/4/2 en de afstand vAlles wat verder van typisch van belang kan zijn bij afstelling van dit type motoran de puntjes 0.36 a 0.4 mm
Alvast bedankt voor alle suggesties/gegevens
Ik heb zelf een Alfa 916 spider en een Lancia Montecarlo en steeds bezig geweest met vrij exlusive maar betaalbare karretjes.
Nou heeft familie van mij een spider bwj 1976 2000 cc staan waar ik helemaal niet van afwist en die sinds 4 jaar niet meer draaide.....................omdat hij hem niet gestart kreeg. Nu vroeg hij mij of ik het ding aan de praat kon krijgen en na juiste bougies er ingestopt te hebben ( er zaten 3 verschillende soorten in ) kreeg ik hem zowaar zij het moeizaam draaiend. Hij draaide duidelijk op slechts twee cylinders ook al kreeg ik op alle bougies vonken. Cylinder 1 en 2 leken wel dood.
Na wat aan de stel schroeven van de carburatie gedraaid te hebben kwam ik tot de constatatie dat voor wat de dubbele Weber carburator voor cylinder 1 en 2 ( deze dichts bij de ketting ) het helemaal voor geen reactie zorgde als ik de stel schroeven volledig indraaide. Carburator er afgehaald en naar best vermogen gekuist/doorgeblazen.
Deze terug gemonteerd en dit gaf enige verbetering maar lang niet zoals t hoort, dit klinkt onlogisch als ik er bij vertel dat 1 en 2 nog altijd evenveel reageerden als voor heen.
Dan maar compressie willen testen maar meter had het blijkbaar begeven na laatste gebruik.............volgende week maar proberen met andere compressiemeter.
Intussen tijd stel ik hier al graag de vraag of er ergens op de site of een link is naar een werkplaatshandboek? Zo niet alle gegevens zijn welkom want ik heb totaal niets van afstelgegevens , volgens eigenaar blijkt er ook gerommeld met de bougiekabels en natuurlijk staat er op het delcokop geen nummering.
Volgende gegevens zijn alvast welkom.
Op krukas poelie vond ik twee merktekens , welk dien ik te gebruiken voor stationaire afstelling?
Hoe vind ik in de delco de 1 ste cylinder?
Klepspeling in en uitlaat?
Basis afstelling Webers, heb geen syncro apparatuur?
Hoeveel bedraagt de compressie?
Enig wat ik heb is de ontstekings volgorde 1/3/4/2 en de afstand vAlles wat verder van typisch van belang kan zijn bij afstelling van dit type motoran de puntjes 0.36 a 0.4 mm
Alvast bedankt voor alle suggesties/gegevens