Pagina 1 van 1
bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: ma nov 28, 2005 20:30
door hubertus
hallo mijn alfa geeft een bedrijfstemperatuur aan van 70 grade is dit te weinig zo ja wat kan ik er aan doen
of kan dit geen kwaad
gr hub
RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: ma nov 28, 2005 20:34
door Graffiaturo
ja dat is te weinig, thermostaat (laten) vervangen
Re: RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: ma nov 28, 2005 20:54
door psillen
ja dat is te weinig, thermostaat (laten) vervangen
Klopt de indicatie op de meter wel altijd?
RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: ma nov 28, 2005 21:49
door GTV78
Die meter klopt vaak wel. De thermostaat is gewoon een zwak punt bij de 156. Met behulp van de zoekfunctie vind je veel antwoorden. Ook op het 156 forum is al veel hierover geschreven.
RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: wo nov 30, 2005 20:09
door Dwars
http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight= hier mijn relaas en ook de link voor werkplaatshandboek
veel plezier; werk stelt niet zo veel voor, zelfs ik kan het
RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: vr dec 02, 2005 00:28
door Hans156
Er zijn veel 156'ers die dit hebben. Mooi is anders en zo zou het af-fabriek vast niet zijn bedoeld, maar veel kwaad kan het niet. (temp.meters geven ook niet toppie aan)
Diverse mensen vevangen de thermostsaat en komen er dan achter dat de temp dan ietsje hoger uitpakt. Persoonlijk denk ik dat vervanging nodig is als die bij de winterdag bij normaal gebruik niet meer warmer wordt dan 60 gr. Tenzij je het natuurlijk niet uit kunt staan dat ie niet op 85 grC gaat staat.
RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: za dec 03, 2005 15:15
door ALFADELTA1975
Gewoon vervangen! Ook voor je eigen gevoel is het beter.
RE: bedrijfstemperatuur alfa 156 1.8 twinspark bwj 2000
Geplaatst: za dec 03, 2005 17:10
door spully
Er zijn heel wat termostaten vervangen bij de 156 terwijl dat niet echt nodig was. Bij de 156 club hebben ze elkaar een beetje bang gemaakt
De mijne geeft ook normaal 70 gr. aan maar in de file gaat hij toch gauw naar de 90 gr. en eenmaal weer rijdend staat hij in een mum van tijd weer op de 70 gr.
Dit zowel zomers als in de winter dus lijkt de termostaat mij wel OK
Ik heb van een paar techneuten eens gehoord dat de termperatuurcensor aan de 'koude kant' van de termostaat zit wat niet altijd gebruikelijk is en wat ook de snelle schommelingen van de meter verklaard.
Kleine test: laat de motor enkele minuten warm draaien dan moet de bovenste waterslang een tijdje koud blijven totdat de termostaat open gaat...
gr. Sander