Pagina 1 van 1
TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: do dec 01, 2005 22:11
door GTV
Als je een TS 75 blok in n' alfetta Gt lepelt moet je dan ook dat hulpbenzinepompje in de tank monteren??
Of is de hydrostatischedruk wat in de tank heerst hoog genoeg voor de hoofdpomp (ook bij een ver lege tank)?
RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: do dec 01, 2005 23:24
door Alessandro
Het zit er niet voor niets in, dunkt me. dus het lijkt me wel handig. Dan moet je echter wel een andere vlotter monteren en dus heb je dan een andere tank nodig en die is er niet voor de Gt. Aan de andere kant: als een simpel mech. pompje voldoende krachtig is om zelfs benzine uit een vrijwel lege tank, of via lege leidingen aan te zuigen naar je carb's, dan zal zo'n inj. benz.pompje dat toch zeker ook kunnen.
GTV Boy (woont ie niet bij jou 'om de hoek'

?) kan hier vast uitsluitsel over geven, die is je n.l. voor geweest met de ombouw.

RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: vr dec 02, 2005 02:47
door Andretti Molletti
Een carb motor die een luchtbel krijgt is niet erg... dan vult de vlotterkamer zich op dat moment eventje niet en dat merk je nooit...
Een injectiemotor met een luchtbel (dampbel) is een probleem... damp inspuiten is inhouden....
Dus dat van dat mech.pompje gaat niet op...
Er zijn zat injectie auto's met slechts één pomp dus dat moet ook weer kunnen...
Alles valt of staat met een aanzuigpunt in de tank waarbij GEEN lucht wordt aangezogen...
Een schommelpot met daarin de retour benzine leiding is de enige oplossing...
RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: vr dec 02, 2005 08:18
door bralfa
Hoe ik het gedaan heb bij m'n giulietta???
Gat geboord in de plaat waar de vlotter aan vast zit. Hier een doorvoer ingeschroefd. Aan de doorvoor een pijpje gesmurfd, aan dat pijpje weer de opvoerpomp uit een injectietank. Je kunt de steunbeugel van de vlotter gebruiken als bevestiging. Kun je de originele benzine leiding ook nog eens ongewijzigd gebruiken als retour.
Maar er zijn vast mensen die het slimmer opgelost hebben...
RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: vr dec 02, 2005 13:34
door Maurizio

33 16v (ook motronic) doet het met
een pompje buiten de tank

hier broeit wat

, een swirl pot (Dre) is ook leuk zeker voor het echtere bochtenwerk
RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: za dec 03, 2005 01:04
door GTV
N' gtv6 heeft die zo'n hulppompje in de tank zitten?? of heeft die dat niet nodig ivm de montagehoogte v/d tank

Re: RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: za dec 03, 2005 01:06
door GTV
[quote="

hier broeit wat

,

hoezo

RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: za dec 03, 2005 09:26
door bralfa
GTV,
De giulietta heeft de tank op vergelijkbare plaats zitten (staand achter de achterbank). Ik dacht dat dit wel voldoende zou zijn (drukkolom). Bij gebruik op de openbare weg was dit ook zo. Maar op het circuit miste ik toch druk (bochten).
Volgens mij heeft een gtv6 ook een pomp in de tank zitten.
RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: za dec 03, 2005 09:38
door GTV Boy
@ GTV;

Kijk even bij mijn topic project...
Ik heb ook geen extra opvoerpomp gebruikt en hij doet het prima zo.
Ik heb hetzelfde gedaan wat bralfa net schreef, dus nippel in de vlotter geplaatst voor de retourleiding.
Maar als je het met eigen ogen wilt aanschouwen kom je maar ff langs..
Enne..... mijn GTV6 had GEEN pomp in de tank zitten..
( Moet wel nog ff de garage opruimen)
RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: za dec 03, 2005 10:41
door GTV
bedankt allemaal.
En GTV boy ik kom vast en zeker eens ff neuzen tussen al dat moois

RE: TS blok in alfetta GT/GTV
Geplaatst: za dec 03, 2005 10:47
door Andretti Molletti
Met die pomp in de tank gebruikt met toch wel een swirlpot of schommelpot???
Je ziet dat zowat alle merken dit toepassen met 1 pomp en met succes!
Op het circuit is een druktankje gewoon het beste.