ilmostro

Kachelventilator kapot??

za dec 03, 2005 16:32

Een aantal dagen geleden besloot de kachelventilator van de 33 een eigen leven te gaan leiden. Bij het nemen van een bocht, ging ie sneller draaien. Gisteren deed ie het niet meer alleen na een flinke knal tegen de middenconsole, vandaag doet ie echt niets meer. Iemand al eens gehad en hoe toen opgelost?

spully
Junior Member
Junior Member

RE: Kachelventilator kapot??

za dec 03, 2005 16:46

Ja, ook eens gehad met een 33SW. Bleek de stekkerverbinding binnen het dashboard te zijn.
Berlina 2000 '72 - GT 3.2v6 '06 SCARB# 03404

voorheen:
1750 GTV '70, 33 1.3.S '90, 155 1.7 TS '95, 33 1.7 IE SW '93, 156 SW 1.8 '00

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 03, 2005 22:19

Dat komt allemaal bekend voor. soms gaan ze ook niet meer uit met de schakelaar en soms -altijd als je het het hardste nodig hebt :evil: - doet ie het helemaal niet meer. Heb ook divere malen gehad met m'n 33. Nooit iets aan gedaan; dat heet karakter, een 33 leeft!! :biggrin:

(daar heb je wat aan hè, aan zulke antwoorden :blue_lol: ) :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Tim_33

zo dec 04, 2005 09:56

Had ik laatst ook

sloop je middenconsole los, draai het ventielatie gebeuren met de achterkant omhoog, trek de stekker verbinding van de draai knop los (links) en wip dan (voorzichtig!) die knop eraf. Bij mij zat er wat vet op die knop aan de achterkant waar hij over een contactje sleept waardoor hij dus geen contact meer maakte...
Vraag me niet waarom dat vet daar zit ik heb het eraf geveegt en sindsdien doet ie het goed.

ilmostro

zo dec 04, 2005 13:01

@Tim, ga ik nakijken. Alvast bedankt voor de tip.

@allesandro, nooit niets aan gedaan en na verloop van tijd deed ie het gewoon weer? Het is overigens voor het eerst dat de ventilator het niet meer doet. Hiervoor 7 1/2 jaar trouwe dienst.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Kachelventilator kapot??

zo dec 04, 2005 21:48

@Tim, ga ik nakijken. Alvast bedankt voor de tip.

@allesandro, nooit niets aan gedaan en na verloop van tijd deed ie het gewoon weer? Het is overigens voor het eerst dat de ventilator het niet meer doet. Hiervoor 7 1/2 jaar trouwe dienst.
Ja, echt waar! Het niet doen is slechts een paar keer voorgevallen in een korte periode. :o Maar wel in een periode met veel regen natuurlijk. :evil:
Het niet meer uitgaan kwam vaker voor bij mijn 33, maar komt nog steeds voor bij de 33 van m'n zus. :lol: Gelukkig gaat ie wel uit als je het contact uitzet. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ilmostro

wo dec 14, 2005 20:59

Gisteren eindelijk tijd om hieraan te werken. Hele middenconsole los en stekker gecontroleerd, geen vet o.i.d. te bekennen. De rode draad gemeten en hier staat gewoon 12,09 volt op. Aan de bestuurderskant onder de motorkap, zit een of ander blok relais??, in de behuizing van de ventilator geschroeft. D.w.z. deze hoort erin vast te zitten, maar het schroefje is eruit. Dit relais eruitgehaald, en los gehaald van de stekker. Aan deze stekker zitten dezelfde kleur draden als aan de knop op het dashboard. Bruin, blauw, geel, rood en zwart. Ook hier staat op de rode 12 volt. Weet iemand wat de functie van de andere draden (bruin, blauw, geel)? en hoe eventueel te meten of hiermee iets aan de hand is?

Terug naar “Algemene Technische vragen”