Gefrituurde puntjes Giulietta 116 1.6
Geplaatst: zo sep 09, 2018 09:18
Zoals een van jullie aantal weten ben ik een Giulietta 116 1.6 APK klaar aan het maken.
Alles (op basis van wat nodig lijkt ) is nagelopen en vervangen, bijna klaar dus.. Maar...
Er heeft zich een raar probleem voorgedaan/ontwikkeld met de ontsteking, van Bosch.
Ik wil het hok op puntjes houden voor de originaliteit (iig voorlopig).
De auto is op punt gezet, ontsteking statisch afgeregeld, start en loopt eigenlijk heel mooi. Na ongeveer 30 seconden begint hij te bokken en slaat af.
Bij het verwijderen van de verdelerkap slaat de rook er vanaf en verbrand je je klauwen. Puntjes zijn zo heet geworden dat het kunststof nokje welke over de as loopt gesmolten is ,niet zo gek dus dat de timing naar de mallemoer is dus.
Wat is er gedaan om het probleem te vinden zonder resultaat (inmiddels zijn er ongeveer 6 puntjes gefrituurd):
-Massa gemeten, dwz, controle of er een "stroomkring" is met het blok, bobine en de koets.
-Verdeler zelf uitgewisseld,
-Bobine uitgewisseld,
-Zonder spanningsregelaar gestart en laten lopen (met accu pakket dus),
-Condensator meerdere malen vervangen,
-Met stroomschema erbij 'routes' doorgemeten en gecontroleerd of deze op de juiste manier in de zekeringen kast is aangesloten,
Gekke is dat ik een paar weken geleden wel een aantal rondjes over het parkeerterrein heb gereden zonder problemen om de remmen in te remmen. Bij het binnenrijden van de garage, plof, klaar. Daarna niet meer dan 20-30 seconden kunnen laten lopen. Er is dus iets progressiefs lijkt het wel.
Ding staat bij een specialist en die snapt het ook niet meer (hij verkoopt me graag een pallet puntjes, maar snapt ook dat je met dertig seconden rijden niet erg ver komt)..
Of het komt omdat het ding 'den Pruym' is gedoopt weet ik niet, maar zorgelijk is het wel
Alles (op basis van wat nodig lijkt ) is nagelopen en vervangen, bijna klaar dus.. Maar...
Er heeft zich een raar probleem voorgedaan/ontwikkeld met de ontsteking, van Bosch.
Ik wil het hok op puntjes houden voor de originaliteit (iig voorlopig).
De auto is op punt gezet, ontsteking statisch afgeregeld, start en loopt eigenlijk heel mooi. Na ongeveer 30 seconden begint hij te bokken en slaat af.
Bij het verwijderen van de verdelerkap slaat de rook er vanaf en verbrand je je klauwen. Puntjes zijn zo heet geworden dat het kunststof nokje welke over de as loopt gesmolten is ,niet zo gek dus dat de timing naar de mallemoer is dus.
Wat is er gedaan om het probleem te vinden zonder resultaat (inmiddels zijn er ongeveer 6 puntjes gefrituurd):
-Massa gemeten, dwz, controle of er een "stroomkring" is met het blok, bobine en de koets.
-Verdeler zelf uitgewisseld,
-Bobine uitgewisseld,
-Zonder spanningsregelaar gestart en laten lopen (met accu pakket dus),
-Condensator meerdere malen vervangen,
-Met stroomschema erbij 'routes' doorgemeten en gecontroleerd of deze op de juiste manier in de zekeringen kast is aangesloten,
Gekke is dat ik een paar weken geleden wel een aantal rondjes over het parkeerterrein heb gereden zonder problemen om de remmen in te remmen. Bij het binnenrijden van de garage, plof, klaar. Daarna niet meer dan 20-30 seconden kunnen laten lopen. Er is dus iets progressiefs lijkt het wel.
Ding staat bij een specialist en die snapt het ook niet meer (hij verkoopt me graag een pallet puntjes, maar snapt ook dat je met dertig seconden rijden niet erg ver komt)..
Of het komt omdat het ding 'den Pruym' is gedoopt weet ik niet, maar zorgelijk is het wel