Pagina 1 van 1

CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 20:45
door iceking
Deze week mijn 75TS naar de garage gebracht voor de keuring.
Nu blijkt de CO meting hoger uit te vallen dan toelaatbaar (ca 4 ipv 1).
Zijn er punten waarop ik moet letten als de CO te hoog uitvalt (bijvoord de soort benzine, of warme motor oid) ?

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 20:47
door alfaromeo155
moet zowiezo met warme motor meten. in deze situatie werkt de katalysator en de labda sonde het best.

en de labda sonde effe na laten kijken.

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 20:58
door bertonejaap
Het kan ook aan je carterontluchting liggen. Mocht je de co toch niet lager krijgen gebruik dan het volgende trucje. Haal het slangetje van je carterontluchting naar je inlaatspruitstuk los en laat dan je CO meten. 10 tegen 1 dat het dan goed is. Deed ik ook met mijn 155. Het rucje is mij geleerd door en APK keurmeester en werkte altijd.

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 21:01
door alfaromeo155
en nu heb je een steekproef.... dan is het oeps en losse carterontluchting slang is ook afkeur

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 21:03
door Maurizio
Je hoeft niet te trucken!

CO kan je gewoon afstellen op de lucht massa meter, bij de niet (ge)kat(streerde) modellen.
Mocht het een Kat versie zijn even het emissieblokje eruit en dan is weer de CO gewoon af te stellen.
Zoek even naar emissieblokje staat al vaker beschreven.

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 21:04
door bertonejaap
ja dan heb je pech gehad, maar hoe vaak komt het voor dat je een steekproef krijgt? Bij ak mijn auto's die ik in al die jaren ter keuring heb aangeboden heb ik nog nooit een steekproef gehad. Maar ja een keer moet de eerste zijn.

Re: RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 21:05
door alfaromeo155
ja dan heb je pech gehad, maar hoe vaak komt het voor dat je een steekproef krijgt? Bij ak mijn auto's die ik in al die jaren ter keuring heb aangeboden heb ik nog nooit een steekproef gehad. Maar ja een keer moet de eerste zijn.
als het toch niet uitmaakt waarom zou je dan nog het co afstellen :?

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 21:59
door Alessandro
Een steekproef kan altijd en een ieder zichzelf respecterend APK-keurmeester zal dus ook niet het risico willen nemen met die losse carterontluchting! Dan kan ie net zo goed een auto met allerlei andere gebreken goedkeuren. :wink:

Ik zag an het ondrschrift dat het een uit Italië geïmprteerde 75 is, dus vast zonder kat. Dan kun je dus afstellen op de Lmm. :D

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: ma dec 05, 2005 23:18
door Andretti Molletti
En is het niet veel leuker de storing op te lossen????

Controleer je vacuumslangetje naar je benzine druk meter!!
Controleer je HC... als dat te hoog is dan de carterontluchting eraf... zakt i dan heeft de carterontluchting te veel olio... (versleten motor).. zakt i niet.. dan is je ontsteking niet goed! Doen beide systemen het wel?? scheelt maar 10-15 pk en dat merk je niet altijd zo snel!
Controleer dan ook je bougies.

Daarnaast ... als de stelschroef niet voldoende regelbereik heeft, controleer je de juiste werking van de temperatuursensor én je kan als laatste de Luchthoeveelheidsmeter open maken en de veer een tandje strakker zetten!!!


tis zoveel leuker om te zoeken waar het zit dan te trucken ;)

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: di dec 06, 2005 07:09
door Maurizio
Eerst even de vraag is het een 75 met of zonder kat?
Luchthoeveelheidsmeter open maken en de veer een tandje strakker zetten!!!

Sorry Dre bij een kat versie gaat dit niet lukken, de lambda regeling regelt hem wel terug.
Heb veel van dit CO gezever gehad bij de invoer van mijn (motronic) V6 . Uiteindelijk werkte open loop en CO afstellen alleen maar goed.
Bougie's etc zien er goed uit terwijl bij stationair in de regeling CO 1.6% blijft.
Dus nu een knopje om voor apk etc even snel naar open loop te zetten :D , hij loop veel lekkerder op een hoger CO :blue_lol:

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: di dec 06, 2005 09:40
door Andretti Molletti
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor ;)

Ik ben er van uitgegaan dat het een Italie import katloze versie is!!

EN anders zijn alle andere opties nog mogelijk uitkomstbrengend ;)

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: di dec 06, 2005 10:28
door Maurizio
:lol: Dre, ik begin pas echt aan motoren te knutselen en merk steeds meer hoe weinig ik weet 8)

RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: di dec 06, 2005 11:00
door Andretti Molletti
Je bedoeldt, hoe veel er nog te leren is??

Dat geldt voor mij ook hoor!!!

Re: RE: CO waarde te hoog tijdens keuring

Geplaatst: di dec 06, 2005 11:12
door Maurizio
Je bedoeldt, hoe veel er nog te leren is?
glas half vol :thumbs: