Advies gevraagd omtrent verlagen.
Geplaatst: di dec 06, 2005 01:49
Hallo waarde SCARB'ers,
Nu ze lekker ligt te slapen is het voor mij toch een beetje tijd geworden om te dromen over nieuwe plannetjes...
Naast het strak trekken van de twee deukjes, nieuwe schijven en het uitwerken van m'n "patentje" zit ik toch weer een beetje verder te dromen.
(Waarschijnlijk heb ik er binnenkort een extra baantje bij en heb net opslag gekregen, dus eea ziet er weer lekker rooskleurig uit!)
Maar nu vraag ik me toch af wat ik verder wil doen. (Op Zandvoort ooit te horen gekregen dat het aanpassen van de 155 vrij verslavend kan werken en ik geloof inderdaad dat dat zo is!)
Aan de ene kant zit ik te denken aan meer vermogen; bijv. een chipje, betere luchtinlaat, maar eigenlijk heb ik voorlopig wel zat vermogen. Heb nooit het idee dat ik tekort kom, en ben een beetje bang dat ik anders wel erg snel punten ga sparen, rijbewijs technisch. Dut dat valt voorlopig even af.
Optische tuning ben ik niet echt heel dol op. Ben al heel blij met mijn houten stuurtje en nieuwe knippers. Maar nog een houten pookje en dat is wat mij betreft klaar.
Stiekem zit ik er alleen wel aan te denken om haar toch maar te gaan verlagen. Nu heb ik een vrij stijl bruggetje bij mij in de straat, maar na wat vlugtig rekenwerk
heb ik toch ontdekt dat een verlaging wel moet kunnen (ondanks dat het niet echt ideaal is voor in een stad als Leiden, maar toch).
Mijn vraag aan jullie is het volgende. Wat kan ik het beste kiezen om de 155 toch iets te verlagen, zonder dat ik heel veel inboet op comfort en stapvoets over elke buts en bobbel heel moet. Zit aan een mm'tje of 30 te denken, met misschien een kleine aanpassing aan het camber. Zag foto's op het ARTC-forum en dat ziet er erg gaaf uit (en het weggedrag kan er ook niet slechter van worden!). En wat is het reele kostenplaatje ongeveer?
Hebben jullie adviezen???
Groetjes,
Jan Paul
Nu ze lekker ligt te slapen is het voor mij toch een beetje tijd geworden om te dromen over nieuwe plannetjes...
Naast het strak trekken van de twee deukjes, nieuwe schijven en het uitwerken van m'n "patentje" zit ik toch weer een beetje verder te dromen.
(Waarschijnlijk heb ik er binnenkort een extra baantje bij en heb net opslag gekregen, dus eea ziet er weer lekker rooskleurig uit!)
Maar nu vraag ik me toch af wat ik verder wil doen. (Op Zandvoort ooit te horen gekregen dat het aanpassen van de 155 vrij verslavend kan werken en ik geloof inderdaad dat dat zo is!)
Aan de ene kant zit ik te denken aan meer vermogen; bijv. een chipje, betere luchtinlaat, maar eigenlijk heb ik voorlopig wel zat vermogen. Heb nooit het idee dat ik tekort kom, en ben een beetje bang dat ik anders wel erg snel punten ga sparen, rijbewijs technisch. Dut dat valt voorlopig even af.
Optische tuning ben ik niet echt heel dol op. Ben al heel blij met mijn houten stuurtje en nieuwe knippers. Maar nog een houten pookje en dat is wat mij betreft klaar.
Stiekem zit ik er alleen wel aan te denken om haar toch maar te gaan verlagen. Nu heb ik een vrij stijl bruggetje bij mij in de straat, maar na wat vlugtig rekenwerk

Mijn vraag aan jullie is het volgende. Wat kan ik het beste kiezen om de 155 toch iets te verlagen, zonder dat ik heel veel inboet op comfort en stapvoets over elke buts en bobbel heel moet. Zit aan een mm'tje of 30 te denken, met misschien een kleine aanpassing aan het camber. Zag foto's op het ARTC-forum en dat ziet er erg gaaf uit (en het weggedrag kan er ook niet slechter van worden!). En wat is het reele kostenplaatje ongeveer?
Hebben jullie adviezen???
Groetjes,
Jan Paul