Wie heeft er ervaring met een kleppendeksel dat gespoten is met zwarte krimplak?
Welke behandelingen zijn nodig?
Afstand is betrekkelijk (het is zo'n 280km). Daar komt nog bij dat tegen TPG tarieven het niet erg rendabel is iets nog zelf heen te brengen.Klinkt goed 164 Q4, maar volgens mij ligt oud beerta niet echt in de buurt van den haag.
Wil deze zwarte wrinkle finish op mijn 3.0 24V klepdeksels en inl spruitstuk hebben.
Volgens mij is het de bedoeling dat je een goede hechtprimer gebruikt. Door de krimplak rechtstreeks op het aluminium kleppendeksel spuiten krijg je het resultaat van uw foto.Wrinklepaint van VHT lijkt vrij fatsoenlijk maar op den duur kan het zo gaan lijken:
Met (goede!) poedercoating zul je een kwaliteit krijgen dat je niet kan vergelijken met dat spul uit een spuitbusje. Dat poeder wat ik heb liggen is 'approved by Harley Davidson' en geeft dus ook exact hetzelfde effect als dat op een Harley Davidson (die met een zwart blok natuurlijk ).
Je moet bij het spuiten van aluminium altijd een primer gebruiken anders krijg je sowieso problemen. Wil je het helemaal goed doen dan maak je eerst het kleppendeksel goed schoon en vetvrij. Daarna ga je hem met glasparel stralen en wis je hem met een doekje ontvetter nog even na. Daarna een laag goede primer erover en dan kun je in meerdere gelijkmatige lagen de krimplak eroverheen spuiten. Dat spul van VHT heb ik zelf ook al eens gebruikt maar was niet echt onder de indruk van de kwaliteit er van. Ik heb nog wel wat in het spuitbusje zitten maar gebruiken doe ik het toch niet meer. Het zag er best wel redelijk uit maar het was lang niet sterk genoeg. Nou stel ik ook altijd wel hoge eisen hoor en moet het voor mij altijd perfect zijn anders hoeft het van mij niet. Als het je alleen maar om het effect gaat en het dus niet de persé de kwaliteit van originele kleppendeksels van sportwagens hoeft te hebben kun je het prima met een spuitbusje doen mits je ook hier wat aandacht de voorbewerking schenkt