Pagina 1 van 1
Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 16:56
door 33Nico16V
Hallo,
Zoals sommige weten hier ben ik bezig met een restauratie van een 33 16v. Nu alleen hetvolgende ... Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als je van een 4 gats veerpootverbinding naar een 3 gats gaat dat de veren niet meer passen ivm de omtrek aan de bovenzijde. Is dit waar of niet? Anders zou ik dus ook nog een nieuw setje verlagingsveren moeten halen. Er zitten nu 4 gats APEX geel onder. En dat moet dus worden 3 gats APEX of EIBACH . Kan dit?
Graag reactie.
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 17:03
door alfaRob33
Ja!!
Nee!!
3 gaten = andere veren.....compleet verschillende voorpoten t.o.v 4 gaten
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 17:08
door 33Nico16V
Ok das duidelijk
Bij deze dus tekoop een setje zgan Apex veren 6 mnd gebruikt. ..Das dan weer jammer . Nou in dat geval devolgende vraag en ik hoop dat ik wel
dat er hierop ervaring van andere als antwoord komen. Ik heb nu achter dat het aanloopt bij extreme bochten of drempels. Ik heb standaard schokdempers en Ronals 15 inch 195 50 15. Er moet dus weer NIEUWE verlaging onder .. ( Graag MERK ) en ik haal zekers gele koni voor achter.
Ben ik dan van me probleem af met het aanlopen? Het is gewoon Minimaal aan de buitenzijde van de band.
Hoor het wel ... Rob bedankt voor je antwoord.
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 17:23
door alfaRob33
Ik heb nu gele koni's achter(voor ook) en de veren van ARparts...met dit setje is drempels enzo geen
probleem (ook Ronal 195x50x15)....het is wel niet zo laag achter maar wel dik tevreden ermee....stug maar toch convoortabel
veel gehoord en gelezen over eibach....maar daar kan ik je geen info over geven
mss Gerwin
suc6
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 17:43
door alfaqv75
misschien een gekke vraag, maar waarom ga je van 4 gaats naar 3 gaats. Ik vind persoonlijk de 4 gaats beter, want daar zijn meer onderdelen los van te koop en is makkelijker verkrijgbaar.
de veren kan je inderdaad niet uitwisselen, die van de 3 gaats loopt smaller toe en dat heeft de 4 gaats niet
dat hij aan de achterkant aanloopt kan je verhelpen door de rand van je spatbord om te laten vouwen (of weg slijpen, maar dat maakt de carrosserie er niet steviger op!)
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 18:15
door 33Nico16V
Ik ga van 4 naar 3 gaats omdat ik een andere carrosserie heb gekocht ... Van een Imola uit 93 en de mijnes was uit 90 16v.
En dat omvouwen dat moet anders kunnen. Andere hebben ook ronals zonder aanlopen en een enkeling zelfs 16 inch ... Dus ik snap het gewoon niet.
Grt Nico
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 23:12
door alfaqv75
dat komt omdat alfa niet zo heel nauwkeurig is geweest met die randjes, voel maar eens bij verschillende 33's..... de ene is breder als de andere....
zo had ik eerst een 1.7 8V, liepen ze dus aan, ik de rand om laten vouwen en klaar was ik, toen kocht ik mijn QV en liepen ze ook weer aan maar al veel minder, ik de randen om laten vouwen en niks meer aan de hand. Koop ik een sloop 16V zonder velgen, gooi ik nog steeds dezelfde ronals met nog steeds dezelfde banden erop, loopt er niets aan.......
ik zou dus gewoon de randjes netjes om laten vouwen, je ziet geen verschil en de stevigheid is hetzelfde (wel even opletten dat ze het wel netjes kitten of tectyleren!)
RE: Omtrek van de veren
Geplaatst: wo dec 07, 2005 23:48
door 33Nico16V
Oke tenk joe gaat het in bemiddeling nemen.