Schakelmechanisme 916
Geplaatst: wo feb 27, 2019 09:41
Het schakelmechanisme van mijn Alfa Spider 916 uit 98 is kapot. Het gaat om het mechanisme met stangen. De (bekende) rubber busjes zijn versleten of gescheurd. In een poging dit afgelopen weekend te repareren, liep ik tegen het probleem aan dat ik geen idee heb hoe het mechanisme te bereiken. Er is een busje versleten in het deel dat vast zit op het stuurhuis en een busje in het deel op de bak zelf. Ik zie nu 2 mogelijkheden om bij het mechanisme te komen; Of uitlaat en het onderstel los maken en "subframe" laten zakken zodat je er van onder bij kan, of het gehele luchtsysteem op het blok demonteren (air intake, gasklep etc) zodat je er van bovenaf bij kan.
De workshopmanual zegt het eerste, maar om m'n halve auto te demonteren voor een onderdeel van 0,80€... Denk dat het makkelijker moet kunnen. Ik heb geen andere topics hierover gevonden, buiten de uitleg hoe een vergelijkbaar onderdeel te repareren op een 147, maar dat is eigenlijk niet te vergelijken.
Heeft iemand ervaring, tips of ideeën hierover? Misschien iemand die dit eerder zelf heeft gedaan?
Thx alvast!
De workshopmanual zegt het eerste, maar om m'n halve auto te demonteren voor een onderdeel van 0,80€... Denk dat het makkelijker moet kunnen. Ik heb geen andere topics hierover gevonden, buiten de uitleg hoe een vergelijkbaar onderdeel te repareren op een 147, maar dat is eigenlijk niet te vergelijken.
Heeft iemand ervaring, tips of ideeën hierover? Misschien iemand die dit eerder zelf heeft gedaan?
Thx alvast!