Pagina 1 van 1
Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: do apr 04, 2019 09:42
door Italman
Goedemorgen,
bij mijn GTV6 1983 heb ik volgend probleempje:
Onder belasting gaat 8 op de 10 keer de motor inhouden en sputteren, soms gaat het wel goed maar zelden.
Benzinepomp / filter zijn nieuw, tank vanbinnen gereinigd na lange stilstand, slangen zijn allemaal nieuw.
Start en loopt ook goed stationair.
Als ik de retourleiding smoor draait hij op stationair nog net iets mooier en trekt hij wel véééééél mooier door.
Moet nog even een drukmeter in elkaar knutselen voor de zekerheid, maar bij deze de vraag alvast:
Kan ik hier al richting de benzinedruk regelaar gaan denken en zoja, waar kan je nog zo een fris exemplaar vinden?
Ze zijn blijkbaar al een heel eind uit productie bij bosch.
Groeten!
Paul
Re: Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: do apr 04, 2019 10:52
door giuliettaevo
Is te vroeg om te zeggen..
Temperatuursensor is bv ook iets dat invloed heeft op de inspuit hoeveelheid, net als de luchtweger en evt lambdasensor.
Meten is weten in dit geval. Mooiste is overigens meten onder belasting maar dat is wel wat lastiger..
Mocht de regelaar kapot zijn dan is dat altijd nog wel creatief op te lossen met behulp van bv een losse regelaar of door een ander type passend te maken.
Re: Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: do apr 04, 2019 13:17
door DJ
Volgens mij zijn de tempsensoren NTC. Dus als die stuks is of los hangt spuit hij meer in. En meer inspuiting zorgt voor betere loop staat er (retour smoren) dus daar geloof ik niet.
LHM signaal kan wel naast zitten.
Ik ken L-jet LHM's niet maar als ze op motronic LHM's lijken kan je veer die op de flap werkt verzetten. Dat werkt uitstekend.
Een lambda sonde heeft een gtv6 denk ik niet. Of het moet ex USA zijn?
Maar beste eerst eens even rijden met benzinedrukmeter. Dat is niet zo moeilijk. T stuk ertussen aan de achterkant in de motorruimte (voor de drukregelaar dus) en lange slang naar binnen voor manometer. Of de manometer aan je ruitenwisser tapen. En rijden maar op een rustig weggetje. Tussen de 2,5bar en 3.0 bar is acceptabel volgens mij. Uit m'n hoofd.
Maar getallen zou je even werkplaats handboek moeten checken.
Afwijkend type benzinedruk regelaar plaatsen is geen gemak bij een V6. Maar kan wel. Is vaker gedaan. En als die stuk is zal je wel moeten.
Of een andere oude kopen en hopen dat die het doet.
Gr
DJ
Re: Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: do apr 04, 2019 21:20
door Performa
benzinedrukregelaar kon enkele jaren geleden gewoon nog nieuw gekocht worden ook niet oem.
Re: Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: vr apr 05, 2019 08:36
door DJ
benzinedrukregelaar kon enkele jaren geleden gewoon nog nieuw gekocht worden ook niet oem.
Ok, ik weet niet anders dan dat ze al jaren niet meer leverbaar zijn.
Als je nieuwe originele kan komen is dat het handigste natuurlijk.
Als drukregelaar oorzaak blijkt te zijn natuurlijk.
Gr
DJ
Re: Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: vr apr 05, 2019 10:18
door kokos
Paul,
Als ik moet helpen zoeken, laat maar weten.
Re: Benzinedrukregelaar GTV6
Geplaatst: zo apr 07, 2019 16:09
door Italman
Dat mag zeker! Heb er al op ebay zien passeren maar nooit met duidelijke (betrouwbare) uitleg van herkomst, drukken etc... erbij. Of 'sold out'.
Ga deze week in ieder geval nog een keer een manometertje knutselen om het helemaal zeker te zijn. Je leest eigenlijk zelden dat die regelaars kapot gaan.
Thx voor het voorstel in ieder geval!