Of bij AlfaJe moet het dus echt per merk bekijken en soms zijn er nog uitzonderingen ook (kijk maar eens bij Volkswagen).
Niet alleen rubber. Denk ook aan (nylon) pakkingen en O-ringen die in je carburateurs kunnen zitten. Ook het membraan van de acceleratiepomp in sommige carburateurs en kunststof vlotters kunnen aangetast worden. Als laatste ook nog de mechanische brandstofpomp, maar dat is nog wel eenvoudig te omzeilen met een elektrische pomp.E5/E10 is alleen schadelijk voor oudere rubbers toch? Is het niet makkelijker om de brandstof toevoer en evt retour slangen te vervangen?
Ik begreep dat het sowieso geen probleem is bij auto's vanaf midden jaren 80.
Bij Volkswagens staat "alle auto's zijn geschikt, behalve...", dat staat niet bij AlfaOf bij AlfaJe moet het dus echt per merk bekijken en soms zijn er nog uitzonderingen ook (kijk maar eens bij Volkswagen).
159:
- alle modellen 159 met motor 1.8 16V
- alle modellen 159 met motor 1.8 16V Tbi
- alle modellen 159 met motor 3.2 JTS V6
Maar de (GM) 1.9 JTS en 2.2 JTS staan er dus niet bij.
Er zijn enkele metalen die reageren met de methanol waardoor die bv gaan corroderen ( zink en aluminium )Niet alleen rubber. Denk ook aan (nylon) pakkingen en O-ringen die in je carburateurs kunnen zitten. Ook het membraan van de acceleratiepomp in sommige carburateurs en kunststof vlotters kunnen aangetast worden. Als laatste ook nog de mechanische brandstofpomp, maar dat is nog wel eenvoudig te omzeilen met een elektrische pomp.E5/E10 is alleen schadelijk voor oudere rubbers toch? Is het niet makkelijker om de brandstof toevoer en evt retour slangen te vervangen?
Ik begreep dat het sowieso geen probleem is bij auto's vanaf midden jaren 80.