Pagina 1 van 2

1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: za dec 10, 2005 21:11
door Norman
He allemaal

wat moet ik aanpassen om een 1.8 IE kop op een turbo te zetten?
Ik ga mijn 75 hier naar Curacao halen en wil diversen onderdelen meenemen, zodat ik de belangrijkste onderdelen hier heb als er is gemaakt moet worden.

groeten vanuit 30 graden,

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 11, 2005 16:02
door alfaromeo155
mooie avanter :lol:

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: do dec 15, 2005 22:53
door Norman
up

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: do dec 15, 2005 22:57
door Dottore M
Vlgs mij had of Pepijn of Dre dit eens bestudeerd/geprobeerd ???

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: do dec 15, 2005 23:05
door yuri 75 V6
Ik weet niet wat er anders is aan die koppen, maar het lijkt me dat die van een turbo wel anders zal zijn (diameter kleppen? compressieverhouding? Extra/ grotere koelkanalen?)

Maar ik dacht dat je de Turbo wou verkopen...? Ga je nu Curaçao mooier maken? :thumbs:

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: do dec 15, 2005 23:25
door Dottore M
Ja, dat de uitlaatkleppen anders waren, daar was je al achter gekomen he Norman ? ;)

Maar ff serieus en constructief; er staat me iets van bij dat de koppen hetzelfde waren... :-k

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: za dec 17, 2005 11:54
door Norman
Hi

Ik ga mijn 75 naar Curacao halen, moet alleen kijken wanneer in 2006.
Mijn baas doet heel veel spullen halen vanuit NL en de 75 kan dan mee in d container.
Ik heb dan geen zin om lang te wachten op onderdelen als de 75 hier is.

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: za dec 17, 2005 20:57
door ravado
beide koppen zijn gelijk.....

Re: RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 18, 2005 10:44
door yuri 75 V6
beide koppen zijn gelijk.....
Echt waar? Dat verbaast me behoorlijk :!: Maar wel lekker goedkoop (in verhouding dan).

Maar als ik Maarten goed begrijp, is het bij Norman al eens misgegaan :?: Dus :?: :?: :?:

Re: RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 18, 2005 11:15
door GTV Boy
beide koppen zijn gelijk.....
Echt waar? Dat verbaast me behoorlijk :!: Maar wel lekker goedkoop (in verhouding dan).

Maar als ik Maarten goed begrijp, is het bij Norman al eens misgegaan :?: Dus :?: :?: :?:
Kan iemand niet sleutelen :oops: :?: :?: :?: Voutje :?: :?: :?: :roll: Domme pech :?: :?: :?:

( ik raad maar eens wat)

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 18, 2005 13:18
door Dottore M
Nee, er was een uitlaatklep stuk (Norman kan zelf beter vertellen wat precies) en die zijn dus een stuk duurder dan de normale.

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 18, 2005 13:42
door GTV Boy
Ach, dat is inderdaad pech hebben... :cry:

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 18, 2005 16:53
door Norman
ik heb een uitlaat klep vervangen, kosten 115 euro per uitlaatklep :schrik:
Het is zo dat ze hier geen euro98 aan bezine hebben, ik moet dus octaan verhogen, of hoe dat ook heet in de tank doen.
ik denk dat de kop het dan ook niet lang vol houdt, daarom wil ik nog een kop mee nemen.
Misschien dat ik mijn ts blok ook mee neem, wel eerst ff uit elkaar halen en hier weer opbouwen.

RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:02
door ravado
die uitlaatklep zal dan harder zijn als de standaard 1.8ie klep???
Ik heb ze laatst eens vergeleken maar qua diameter en oliegaatjes e.d. allebei hetzelfde!
Dus mogelijk dat de materiaalkeuze van de uitlaatklep anders is maar dat weet ik niet zeker.

Overigens kun je voor 115 euro per klep heel wat normale 1.8 koppen plaatsen. (die zijn er immers bij bosjes) en een koppakking kost je rond de 50 euro dus 2 koppakkingen voor d eprijs van 1 klep. x8 is dus 16 koppakkingen voor de prijs van 8 kleppen. Volgens mij heb je dan al heel wat 1.8 koppen gewisseld als je dat aantal wilt halen....

my 50 cents...

Re: RE: 1.8 IE kop op een TB

Geplaatst: ma dec 19, 2005 21:52
door Jobo75
beide koppen zijn gelijk.....
Echt waar? Dat verbaast me behoorlijk :!: Maar wel lekker goedkoop (in verhouding dan).

Maar als ik Maarten goed begrijp, is het bij Norman al eens misgegaan :?: Dus :?: :?: :?:
Sluit me aan bij Yuri wat betreft "dat verbaast me behoorlijk" :-k .

Maar goed, je weet maar nooit, dus toch maar even de boeken erbij gepakt:

Eén in het oog springend verschil tussen de koppen is de inhoud van de verbrandingskamer:

De verbrandingskamer bij een TB (motor 061.34) is 68,4 cm3, die bij een gewone 1.8 (motor 062.02 en 061.68 ) is dat 52 cm3
(ter vergelijk: een TS heeft een verbrandingsruimte van 54,5 cm3).

De zuigers zijn van de beide 1.8 gelijk. Hierdoor verschilt dus ook de compressieverhouding: bij de Turbo 1: 7,5 en bij de gewone 1.8 -> 1:9,5

Dus een std 1.8 kop zomaar op een Turbo schroeven........ niet dus, tenzij je van sleutelen houdt natuurlijk :wink: