DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

instabiel stationair toerental 75TS

zo jan 23, 2005 16:10

Hoi,

Gisteravond m'n ring TS weer tot leven gewekt (starten & lopen) en nu werd bij het opwrmen van de mor het stationasir toerental instabiel (500<>1500rpm) Hoe warmer hie onstabieler. Beetje vreemd. Deed tie eerst niet. Heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat zou kunnen zijn. Een tempopnemer of de statiorsolenoid? Je kan trouwens volgens mij duidelijk horen dat de stationregeling z'n werk doet alleen de afregeling klopt dus niet.
Iemand suggesties?

BVD,

DJ

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: instabiel stationair toerental 75TS

zo jan 23, 2005 17:26

Ik heb dit twee keer gehad DJ.
De 75 wilde op dat moment ook wel afslaan.
Dit gebeurde tijdens het rijden, heb toen de stationair regelaar stekker losgenomen en naar huis gereden. Een maal thuis stekker er weer op en nooit meer voorgekomen.
Of blijft het bij jou aanhouden?
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jan 23, 2005 18:37

Hee Lenz,

Dat heb je verdorie niet verteld. Ik wil mijn geld terug!!! ;)
Ff serieus, het was zaterdagavond 20.30, hij deed het en ik voelde me zwaar grieperig en was bloedchagerijnig agv wisselen van de tankvuller voor een america vuller. Was tevreden dat het starten lopen was. Heb me er niet meer inverdiept. Als ik morgen over m'n griep heen ben zal ik wel eens een en ander gaan proberen. De stoelen en de gordels moeten er ook nog in en de skirts links. En nog wat details zolas verlengewn van de stuurnaaf. FF afwachtyen hoe ik me morgen voel. Nu voel ik me als een zombie............ ... griep. Daar heb ik helemaal gen tijd voor in m'n verlof................

Gr,

DJ

AG
Full Member
Full Member

ma jan 24, 2005 06:17

eerst even kijken of de stationaire regelaar wel werkt, even demonteren en 12 volt op de pooitjes zetten. Vaak zijn ze alleen erg vervuild inspuiten met remmenreiniger totdat hij het weer goed doet daarna even iets smeren. Verse benzine tanken wil ook wel eens helpen.

AG

Andretti Molletti

Re: RE: instabiel stationair toerental 75TS

ma jan 24, 2005 14:58

eerst even kijken of de stationaire regelaar wel werkt, even demonteren en 12 volt op de pooitjes zetten. Vaak zijn ze alleen erg vervuild inspuiten met remmenreiniger totdat hij het weer goed doet daarna even iets smeren. Verse benzine tanken wil ook wel eens helpen.

AG
Helemaal mee eens!!

Ik neem op de onderdelenmarkt wat regelaars mee voor weinig....

maar één ding AG: kan je ook NIET verse benzien tanken dan ;)

:jumping:

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di jan 25, 2005 15:00

@AG&Andretti:
Heb ondertussen het verhaal stationairregeling ff nagelopen in m'n werkplaatshandboek (had ik ook eerst kunnen doen.............) en zal de boel volgend verlof ff testen en schoonmaken. Remmenreiniger&contactcleaner staan ik hoog in m'n top 10 van favoriete bassiswerkplaats uitrusting dus..................
Helaas heb ik er dit verlof geen tijd meer voor.
De benzine is trouwens vers.

Mzzl,

DJ

Terug naar “Algemene Technische vragen”