Met een V6 (naven) heb je de mooiste basis idd.
Je kan dan gaan voor de genoemde 166 klauwen, met bracket. Deze klauwen zijn door gaans wel oud al, en daardoor niet altijd fris meer. Ook het draad/allu waar de klauw mee bevestigd worden. Deze klauwen monteer je dan icm 305 schijven van de Fiat Coupe. Dit is denk ik wel de goedkoopste optie, als je de brackets ervoor nog kunt vinden.
Een andere optie is klauwen van een MiTo 155pk sport/Abarth 500/Punto. Deze klauwen incl de bij horende bracket, pas een op 1 op de 155 V6 naaf. Deze klauwen moet je dan ook monteren icm met de 305 schijf van de Coupe.
Een andere optie, is de brackets van de Mito klauw, hier een spacer bij nemen (zodat de klauw verder naar buiten komt) en dan de remklauwen van een Alfa 159 pakken (de brembo versie uiteraard) en deze monteren icm de 330mm schijven. De foto hierboven is zo'n kit (Compete upgrade kit voor een Abarth, en is zo te koop). Ik heb zelf de 159 klauwen genomen, omdat ik een setje brackets los had van de Mito (Maar deze zijn via Fiat niet los te koop, maar worden soms wel los aangeboden).
Gezien je een V6 al hebt, zou je dus ook voor de GTV optie kunnen gaan, incl die kleine Brembo's. Dan moet je ze wel incl fusee's hebben, omdat deze klauwen niet via een bracket gemonteerd worden. In dit geval moet je wel de naven aanpassen van 5X98 van de GTV naar 4X98. Als je een setje pakt van een Fiat Coupe, is het plug and play en al 4X98. Ik ben er geen fan van, door de vele problemen die hier kwa kromme schijven altijd mee zijn, maar deze fusees incl klauwen staan zo nu en dan wel te koop. Ik denk samen met de 166 klauwen optie, wel de goedkoopste 2 optie's
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson