Ik heb sinds een maand of 3 mijn 75 1.6 carbs weer gestart. Het enige probleem is dat hij stationair niet stabiel draait. Na gas geven valt hij heel langzaam terug in de toeren. Dan loopt hij een tijdje op ongeveer 1500 toeren heel netjes waarna hij steeds lager begint te lopen en uiteindelijk uitvalt. Heb alleen nog wat gespeeld met de stelschroef van de carburateur. Bij gasgeven reageert de motor goed fel. Het probleem is dus dat hij stationair heel hoog moet lopen om niet meteen uit te vallen, maar uiteindelijk valt hij dan na een tijdje alsnog uit.
Ik heb een aantal vacuüm slangetjes op de carbs vervangen, ontsteking is volledig nieuw, brandstofleidingen zijn nieuw, luchtfilter is nieuw, vacuumvervroeger is nieuw, verse 98 erin. De montagerubbers van de carbs vertonen aan de buitenkant wat beginnende scheurtjes, maar aan de binnenkant geen scheurtje te bekennen. Gasklep komt netjes terug tot de stelschroef na gasgeven en loopt soepel. Carburateurs lijken in hele goeie staat. Zijn bijna zeker de originele en hebben dus 99000km gelopen. Choke gaan ook netjes dicht.
Ik heb geen ervaring met carbs, alleen injectie, dus graag wat tips waar ik het moet zoeken. Dank alvast!