Mijn 166 3.2 heeft wat dure reparaties die er aan komen, en ik heb een gevoel dat de APK na de winter ook niet positief uit gaat pakken.
Maar met de 3.2 motor die er in ligt is niks mis, trekt als een beer en gebruikt nauwelijks olie. En het is een fantastisch ding, zo'n 3.2 motor kun je ook helemaal niet meer aan komen.
Dan komt toch de gedachte om die motor aan de kant te leggen voor een nog nader te bepalen toekomstig project.
En programmeerbaar is leuk, maar een OEM ecu heeft ook voordelen; namelijk super betrouwbaar en perfecte mapping voor alle omstandigheden.
Maar welke voorwaarden heeft die ECU allemaal nodig om te starten?
In andere woorden: wat moet ik zeker mee uitbouwen?
wat ik me zo kan bedenken: stuurkolom/slot, immobiliser (waar zit die?), schakelaars voor rem/koppeling.
Zit er een schakelaar op de pook ofzo? want volgens mij start de motor wel in neutraal zonder koppeling, maar in de versnelling moet de koppeling zijn ingedrukt.
Mis ik andere computers of zaken die nodig zijn?
En zijn er dingen uit te programmeren of te overbruggen in de kabelboom om sommige van die dingen weg te werken?