Pagina 1 van 1
Verlagen 164 Q4
Geplaatst: za dec 17, 2005 12:11
door Aernoudt
Hi,
Vraagje; wie heeft er ervaring met het verlagen van een 164 Q4 ? Behalve bij H-R sportferen zie ik overal d evermelding staan dat de sportveren leverbaar zijn voor een 164 V6 24v ("ohne Q4").
Mooiste zou ik schroefveren vinden, maar ook die heb ik nog niet gevonden. (en ook met de zoek funktie van de site heb ik geen input gevonden vandaar deze vraag)
Groetjes,
Aernoudt
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: za dec 17, 2005 13:02
door GiuliaCorse
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: za dec 17, 2005 15:02
door 164 Q4
Moet je d'r heel snel bij zijn want ik heb ze nl. al besteld en als deze partij eenmaal gemaakt is komen er niet meer.
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: zo dec 18, 2005 13:38
door vV
Aernoudt, je gaat me toch niet vertellen dat je nu een 164 Q4 gaat verkrachten

voor gebruik als ring-rijder, dus alles eruit, kooi erin en noem alles maar op wat je enkele keren per jaar met andere auto`s ook doet????
164 Q4`s zijn hier naar mijn persoonlijke smaak iets te schaars voor..... en eigenlijk door het hoge eigen gewicht (ook na strippen) niet echt geschikt voor...
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: zo dec 18, 2005 18:56
door Aernoudt
@vV: ik overweeg het wel. Schaars of niet; een auto is gemaakt om mee te gassen, niet om naar te kijken ! Bovendien zijn er bosjes van verkocht in Duitsland en Zwitserland met name, dus de 'voorraad' zal niet snel zekken met mijn evt. ge/ver-bruik
Als je er maar genoeg afhaalt, en oa polyester achterdeuren, motorklep, achterklep, lexaan ramen etc in zet moet ie volgens mij toch rond de 1250 kilo te krijgen zijn. Meest lastige is het onderstel; had liever schroefveren gehad.
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: zo dec 18, 2005 19:46
door vV
volgens mij heeft een 164 gewoon schroefveren....

en ik vind een verschil zitten tussen gassen en verbouwen voor tijdelijk gebruik... Want je verkoopt hem toch weer na een paar maanden toch? Ik zelf verbouw ook wel eens een auto, maar de Alfetta GTV is nog steeds te zien op de circuits, en heeft er inmiddels dus ruim 10 jaar circuitgebruik opzitten, en de GT junior in aanbouw krijgt hopelijk een zelfde carriere! Van beiden zijn aanzienlijk meer gebouwd dan van een 164 Q4. Overigens blijf ik van mening dat je uiteindelijk tekort gaat schieten in PK/gewichtsverhouding... Of je moet richting 3,5 ltr gaan...persoonlijk vind ik een 164 (Q4 of niet) geen circuitauto, maar dat is mijn mening dus. Beter geschikt als lange afstands cruiser, zoals ook de thema 8.32. (die zou ik graag zien met Q4 onderstel trouwens!)
Maarre....afhankelijk van de conditie en kleur van het lederen interieur wat dan toch er uit moet, wellicht heb ik interesse. (indien alle electra simpel aan te sluiten is in m`n TS)
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: zo dec 18, 2005 21:37
door Aernoudt

Die ik op het oog heb, is zwart metallic met rood lederen interieur. 3.5 liter komt er bij niet meer kan ik je verzekeren

Drama... Liever er een 3.2 GTA blok inhangen.
Maar zover is het nog niet; als ik de Sub eindelijk afgesteld kan krijgen van de week (na vele ECU problemen) dan blijft ie en koop ik geen 164q4.
RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: ma dec 19, 2005 08:18
door vV
ah jammer, rood leer, gaat niet goed met aubergine-metallic lak... Wel aparte kleurencombo, weinig geleverd..
Re: RE: Verlagen 164 Q4
Geplaatst: ma dec 19, 2005 08:55
door Aernoudt
ah jammer, rood leer, gaat niet goed met aubergine-metallic lak... Wel aparte kleurencombo, weinig geleverd..
Het kan ook anders: ik ben ook aan het kijken bij een rode met zwart leer
Als ik het doe wil er 2 hebben: 1 voor rond te rijden in de buurt en 1 voor de Ring.