Schokkend remmen Alfa Giulietta
Geplaatst: ma jun 14, 2021 23:19
Goeiedag!
Ik heb een paar maanden geleden een Giulietta aangeschaft uit 2011, auto had alles wat ik wilde en was in 1 klap verliefd. Mooie originele 18 inch velgen, QV line versie met 170 pk en zowat alle opties. Blijer kon je me niet maken!
Echter zijn we nu 2 maandjes verder en heeft de auto 1 punt waar ik me telkens aan stoor. Buiten een of twee piepjes en kraakjes in het interieur is er iets met de remmen wat mij niet aanstaat. Ik wist toen ik de auto kocht al dat de remschijven krom waren en die vervangen moesten worden. Het stuur trilde tijdens het remmen en de auto schokte. Dat zou opgelost moeten zijn na het monteren van nieuwe schijven en blokken, zou je denken.. niet dus. Het trillen in het stuur is verdwenen, maar de auto blijft "schokken" als je de rem intrapt, en dit is het meest voelbare bij lage snelheden. Het voelt niet alsof het vanuit het onderstel komt. Het is net alsof de rem zelf harder en zachter remt, terwijl het pedaal wel in 1 stand staat. Al paar keer voor teruggeweest bij de garage maar die konden het ook niet vinden (remvloeistof vernieuwd, auto uitgelijnd, banden gecontroleerd, remschijven er nog een keer af en opgezet, remmen ontlucht, ABS gecontroleerd). Heeft iemand hier misschien ervaring mee of misschien een indicatie wat dit zou kunnen zijn? Volgens mijn garage kan het niet veel kwaads zijn aangezien alles goed in elkaar zit en de boel goed onderhouden is, maar het irriteert mij enorm tijdens het rijden.
Alvast dank voor de reacties
Ik heb een paar maanden geleden een Giulietta aangeschaft uit 2011, auto had alles wat ik wilde en was in 1 klap verliefd. Mooie originele 18 inch velgen, QV line versie met 170 pk en zowat alle opties. Blijer kon je me niet maken!
Echter zijn we nu 2 maandjes verder en heeft de auto 1 punt waar ik me telkens aan stoor. Buiten een of twee piepjes en kraakjes in het interieur is er iets met de remmen wat mij niet aanstaat. Ik wist toen ik de auto kocht al dat de remschijven krom waren en die vervangen moesten worden. Het stuur trilde tijdens het remmen en de auto schokte. Dat zou opgelost moeten zijn na het monteren van nieuwe schijven en blokken, zou je denken.. niet dus. Het trillen in het stuur is verdwenen, maar de auto blijft "schokken" als je de rem intrapt, en dit is het meest voelbare bij lage snelheden. Het voelt niet alsof het vanuit het onderstel komt. Het is net alsof de rem zelf harder en zachter remt, terwijl het pedaal wel in 1 stand staat. Al paar keer voor teruggeweest bij de garage maar die konden het ook niet vinden (remvloeistof vernieuwd, auto uitgelijnd, banden gecontroleerd, remschijven er nog een keer af en opgezet, remmen ontlucht, ABS gecontroleerd). Heeft iemand hier misschien ervaring mee of misschien een indicatie wat dit zou kunnen zijn? Volgens mijn garage kan het niet veel kwaads zijn aangezien alles goed in elkaar zit en de boel goed onderhouden is, maar het irriteert mij enorm tijdens het rijden.
Alvast dank voor de reacties