di aug 31, 2021 08:31
Dank voor je reactie.
Welk voordeel heeft het laten zakken van de transaxle? Afgezien van een betere toegankelijkheid natuurlijk. De beide moeren heb echter al los, dus daarvoor is het laten zakken niet (meer) nodig. De bovenste moer ging wat lastig omdat de bout ging meedraaien, maar dat heb ik opgelost door een Ikea ringsleutel te verbuigen onder een hoek van 90 graden. Daarmee kon ik het meedraaien van de bout tegenhouden.
Alles is dus los. Ik vraag mij nu alleen af hoe de cilinder eruit te krijgen. Door de transaxle te laten zakken, wordt de ruimte tussen de koppelingsvork en de ring waarin de cilinder zit, niet groter. Of zie ik iets over het hoofd?
Als het even kan, laat ik de transaxle liever niet zakken. Tenzij het niet anders kan natuurlijk.
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)