Ik heb al heel veel topics gelezen, maar deze combinatie factoren nog niet tegengekomen.
Het betreft een Alfetta GTV met een 2.0 TS motor van een 75 en een ombouw van een GTV6 tank in de kofferbak. Deze samenstelling heeft reeds meer als 10 jaar geleden plaatst gevonden en heeft ook altijd goed gefunctioneerd bij de vorige eigenaren. De laatste tijd merk ik dat de motor soms niet wil starten. Accu levert voldoende vermogen en startmotor gaat goed rond. Soms is dit bij koude motor, maar meestal bij warme motor. Als ik dan een aantal keren opnieuw de contactsleutel omdraai om te starten, slaat hij op een gegeven moment direct aan. Hij loopt dan direct mooi rond en ook rijden gaat prima. 2 keer is hij mij in het begin van een rit, wel een keer afgeslagen. Net alsof hij geen vonk krijgt, dus geen haperend uitvallen. Aangezien dit probleem niet te reproduceren is en maar 1 op de 10 keer voorkomt, is het natuurlijk moeilijk te traceren.
Je zou denken aan defecte krukassensor, maar dan zou je zeggen een sensor is kapot of niet en dan zou je dit ook aan de motorloop moeten merken. Hetzelfde met een brandstofpomp, hij doet het of is stuk.
Ik ben van plan alle stekker en relais verbindingen na te gaan. Op het moment dat hij weer niet direct start kijken of hij vonk heeft en de brandstofpomp werkt en stroom krijgt.
Lijkt voor jullie misschien een klein probleempje en dan zou je denken dan start je toch een aantal keren meer, maar ik heb graag mijn Alfa technisch helemaal in orde, zodat de oorzaak is opgelost. Zou je de Alfa naar een garage brengen, dan zullen ze, als ze al aan zo'n omgebouwde willen werken, wel alles vervangen met als gevolg oorzaak nog niet gevonden en een lege beurs. Gelukkig heb ik een technische neef die me behulpzaam is en ook de beschikking heeft over een brug.
Hebben jullie nog andere suggesties wat dit zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen uitproberen, dan hoor ik het graag!