Buitengesloten ES30 SZ
Geplaatst: ma mar 14, 2022 13:09
Ha collega Alfisten, een vervelend akkefietje waar ik graag creatieve input op zou willen:
• Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe CV module en actuatoren gemonteerd. Dat werkte perfect: netjes beide deuren op en van het slot. Auto op slot gestald, accu aangesloten en aan de CTEK druppellader.
• Gisteren wilde de auto niet meer van de beide portiersloten. De cilinder wil wel mee (de sleutel en andere kopieën doet het), maar loopt vast ergens.
• ANWB gebeld om die het palletje aan de binnenkant open te laten maken, dat ging ook niet, palletje wel te pakken gekregen op beide deuren maar ook daar was geen beweging in te krijgen. Ook niet als de slotcilinder erbij 'geholpen' werd.
• Met of zonder aangesloten accu geen verschil. Ben vergeten spanning te checken bedenk ik me net, maar de accu is 4 maanden oud en ligt aan de CTEK, ga ik nog meten. Ik ben overigens gewend dat je bij geen spanning gewoon 'door' de actuator heen de deur van het slot kan halen.
• De mijnheer van de ANWB werd toen creatief en heeft geprobeerd de sleutel in het contact te krijgen, om dan de ramen te kunnen bedienen. Door de spleet van het portier lukte dat natuurlijk niet echt. Via de zekeringenkast spanning op een actuator of raammotor gaat niet omdat de zekeringenkast in de cabine zit.
Conclusie: ik vermoed dat de actuatoren vast zitten en zo de boel op slot te houden (maar waarom beide deuren?). Om dat te fixen moet de deurbekleding eraf en daarvoor moet ik natuurlijk ín de auto zijn. Ik zie twee nogal draconische routes: 1) het kleine raampje bij de spiegel aan de passagierskant demonteren of slopen (volgens mij kan dat eerste niet van buiten), en dan het contact aanzetten en de ramen bedienen. Of 2) een van de grote ramen intikken om zo in de auto te kunnen komen maar daar heb ik niet zo'n trek in eigenlijk...
Ideeën?
• Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe CV module en actuatoren gemonteerd. Dat werkte perfect: netjes beide deuren op en van het slot. Auto op slot gestald, accu aangesloten en aan de CTEK druppellader.
• Gisteren wilde de auto niet meer van de beide portiersloten. De cilinder wil wel mee (de sleutel en andere kopieën doet het), maar loopt vast ergens.
• ANWB gebeld om die het palletje aan de binnenkant open te laten maken, dat ging ook niet, palletje wel te pakken gekregen op beide deuren maar ook daar was geen beweging in te krijgen. Ook niet als de slotcilinder erbij 'geholpen' werd.
• Met of zonder aangesloten accu geen verschil. Ben vergeten spanning te checken bedenk ik me net, maar de accu is 4 maanden oud en ligt aan de CTEK, ga ik nog meten. Ik ben overigens gewend dat je bij geen spanning gewoon 'door' de actuator heen de deur van het slot kan halen.
• De mijnheer van de ANWB werd toen creatief en heeft geprobeerd de sleutel in het contact te krijgen, om dan de ramen te kunnen bedienen. Door de spleet van het portier lukte dat natuurlijk niet echt. Via de zekeringenkast spanning op een actuator of raammotor gaat niet omdat de zekeringenkast in de cabine zit.
Conclusie: ik vermoed dat de actuatoren vast zitten en zo de boel op slot te houden (maar waarom beide deuren?). Om dat te fixen moet de deurbekleding eraf en daarvoor moet ik natuurlijk ín de auto zijn. Ik zie twee nogal draconische routes: 1) het kleine raampje bij de spiegel aan de passagierskant demonteren of slopen (volgens mij kan dat eerste niet van buiten), en dan het contact aanzetten en de ramen bedienen. Of 2) een van de grote ramen intikken om zo in de auto te kunnen komen maar daar heb ik niet zo'n trek in eigenlijk...
Ideeën?