Pagina 1 van 1
Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: ma mar 21, 2022 14:12
door groschl
Ik moet er dit jaar toch aan geloven, de inlaatrubbers van de Spider zijn toch echt wel slecht en moeten worden vervangen.
Is het nodig om het inlaatspruitstuk eraf te halen of kan dit blijven zitten?
Dus carburateurs eraf en alleen de inlaatrubbers vervangen.
Het gaat om een 2.0 Nord overigens.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: ma mar 21, 2022 14:46
door juultje
Oude inlaatspruitstukken wel latere niet maar zijn ook andere rubbers
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: di mar 22, 2022 21:48
door HAAK28
Meestal zitten de bovenste bevestigingen van binnuit het spruitstuk vast en dan moet het er inderdaad af.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: wo mar 23, 2022 13:37
door groschl
Bedankt voor de reacties, dan ga ik meteen een inlaatspruitstukpakking mee bestellen.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: wo mar 23, 2022 14:49
door Veloce
Let even goed op dat je se juiste pakking bestelt, zit ook verschil in tussen vroeg en laat.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: wo mar 23, 2022 17:24
door juultje
Ja en kijk even welke rubbers het zijn. Als ze van het latere type zijn (meestal inbus bouten). Hoeft het spruitstuk er niet af maar zijn het ook andere rubbers
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: wo mar 23, 2022 23:58
door superjesse
Als ik je een tip mag geven, verdiep je even in de aluminium variant.
Deze drogen uiteraard niet uit, en dus geen valse lucht meer.
Heb ze zelf op mijn Alfetta zitten, vind het een echte aanrader.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: do mar 24, 2022 07:17
door groschl
Bedankt allemaal voor de reacties, de Spider is van 88 dus ik ga ervan uit dat dit dan het latere type is, ook gezien de kleppendeksels met de ribbels.
Maar ik zal nog eens even goed kijken hoe en wat.
Mbt de aluminium variant, daar heb ik ook aan gedacht, ben er nog niet helemaal over uit eerlijk gezegd.
Ik heb namelijk ook gehoord dat de huidige nieuwe rubbers wel erg snel scheuren door de matige kwaliteit dus dat is ook nog een dingetje.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: do mar 24, 2022 07:45
door Veloce
De alu versies hebben ook paar nadelen, dus bedenk goed wat je wilt
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: do mar 24, 2022 08:00
door groschl
De alu versies hebben ook paar nadelen, dus bedenk goed wat je wilt
Klopt, mijn voorkeur ligt nog steeds bij het zo origineel mogelijk laten.
De nieuwe rubbers zullen heus wel een aantal jaren weer meegaan denk ik zo.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: do mar 24, 2022 21:50
door superjesse
De alu versies hebben ook paar nadelen, dus bedenk goed wat je wilt
Wat zijn de nadelen van alu variant?
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: do mar 24, 2022 22:11
door Tonio
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Vorig jaar heb ik de inlaatrubbers laten vervangen door de aluminium variant. Nog geen enkel nadeel daarvan ondervonden (alu zal minder warmte isoleren dan rubber, Maar volgens de garage zou dat geen probleem zijn, zelfs niet bij rally wagens, En dat heb ik ook niet gemerkt. Hij loopt echt als vanouds prima.)
Waar ik wel heel ontevreden over ben: gelijktijdig is de motorsteun aan de carburateurkant vernieuwd. De oude was blijkbaar half versleten. Maar ik zou willen dat ik die oude 'versleten' motorsteun nog had, want die was beter dan de nieuwe die nu gemonteerd is...
.
Re: Inlaatrubbers vervangen
Geplaatst: vr mar 25, 2022 13:04
door Scalino
De alu versies hebben ook paar nadelen, dus bedenk goed wat je wilt
Wat zijn de nadelen van alu variant?
Ik geloof dat de belangrijkste het doorgeven van trillingen is, waardoor de “oren” waarmee de carbs aan de steunen vastzitten kunnen scheuren. In hoeverre dat afhankelijk is van de juiste wijze van montage, geen idee. Ik heb er zelf ook alu versies opzitten.