Pagina 1 van 1

Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: di dec 20, 2005 23:42
door yuri 75 V6
De cilinderkoppen van mijn 3.5 V6 zijn op een haar na klaar (met dank aan De Lelijke, die is hier onbekend, maar ik wou hem toch vermelden :wink: ). Niewe klepgeleiders ingeperst, zittingen gedaan, noem maar op. Maar nu... wat is de aanbevolen klepspeling voor C&B nokkenassen? Zelfde als standaard? Wie o wie?

En wie weet wat de compressieverhouding van een Savali 3.5 12v zou moeten zijn, en wie weet hoe ver je deze kunt opvoeren zonder tegen problemen aan te lopen? Dat er straks alleen RON98 getankt zal worden spreekt voor zich natuurlijk.

Nu nog koppakkingen en cilinderbusafdichtringen (...) bestellen en dan kan binnenkort het grote monteren van het blok beginnen Afbeelding Afbeelding

Zodra de zuigers geparelstraald zijn en de zuigerveren binnenkomen! En dan volgt eindelijk ook een update in projecten :oops:

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 07:28
door Dottore M
Zuigers parelstralen ??? Daar worden ze niet gladder van...

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 08:54
door yuri 75 V6
:oops: Glasstralen :oops: en nabewerken...

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 10:00
door Wilbert ARparts
Ha Yuri,

Gelukkig leest de C&B dealer mee. :wink:

Het ligt er even aan welke C&B's je hebt:
AR6.104.294S: inlaat 0.5, uitlaat 0.3
AR6.114.300C: inlaat 0.4, uitlaat 0.3
AR6.115.308C: inlaat 0.4, uitlaat 0.3

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 13:05
door yuri 75 V6
Hoi Wilbert, dit is het nummer: AR6.103.2728S, als ik de Lelijke mag geloven. Weet je toevallig wat dat voor nummer is dan :?: Als dealer?

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 14:49
door Wilbert ARparts
Hmmm, die code bevat een cijfertje teveel.

Maar als we de code vertalen zou het zijn: AR6 = 6c 12v, 10.3 mm lift inlaat , 272° duur inlaat en de S voor Stradale. De laatste 8 kan ik niet thuis brengen.

Deze staat in ieder geval niet in de catalogus. De meest tamme in de catalogus is de AR6.104.294 S. Dat is (heb je net geleerd) 6c 12v, 10.4 mm lift inlaat , 294° duur inlaat en de S voor Stradale Media.

Dus ik weet niet welke variant je in handen hebt. Het is niet toevallig een originele?
Ben benieuwd naar de resultaten..

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 14:57
door yuri 75 V6
O ja, die 8 had ik weg moeten halen. Want zo had ik het nummer in eerste instantie gelezen, ik dacht dat het het originele nummer was. DJ wist me echter te vertellen hoe de C&B nummering werkte en dat die 8 dus waarschijnlijk een S was. De originele nummers zien er weer heeeel anders uit. Dus nu ben ik wel in verwarring. Heb je misschien een lijstje van C&B V6 nummers, wellicht zie ik iets dat er meer op lijkt? Want als ik de 's' voor een '8' heb aangezien, kan ik heus nog wel een foutje gemaakt hebben :oops: (lees hier voor 'ik' maar 'De Lelijke', want die heeft het nummer voor me opgelezen :wink: )

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 15:05
door Wilbert ARparts
Ha Yuri,

Dat lijstje staat in mijn 1e posting. Die 3 zijn er voor de V6 12 klepper, niet meer, niet minder. 2.5 of 3.0 maakt niets uit.
Now what?

Ik dacht evt. aan een set 'made by C&B' naar originele specs maar lijkt me onwaarschijnlijk.

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 15:39
door yuri 75 V6
Alvast bedankt voor de informatie zo ver! Ik heb net even De Lelijke gebeld, en het nummer is absoluut AR6.103.272S. Ik heb ook even de specs van de originele 2.5 (QV) en 3.0 (America) tevoorschijn gehaald, en voor de 2.5 is het 9.0 mm kleplift bij openingstijd 277.4 graden, en voor de 3.0 is dat 9.1 en 280. Dus de nokkenassen die ik heb zijn ook niet origineel. Of zouden het dan replica-originele QV-nokkenassen zijn...? Wie o wie?

Ik heb er ook maar een mailtje naar C&B aan gewaagd, als iemand het kan weten zijn zij het wel, toch? [-o<

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 18:11
door Andretti Molletti
Meet voor de gein eens de kleplifthoogte...
Daarnaast is de duratie altijd een moeilijke zaak...
Bij welke klepspeling wordt deze gemeten??
Als de oudere specs gemeten worden met vijv. 1 mm klepspeling dan zit je ineens aan heel andere getallen zoals deze nokkenas.
Ik kan me niet voorstellen dat ze tammere dan originele nokkenassen maken.

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 18:53
door bralfa
Amerikaanse markt???

Zal wel nergens op slaan, maar probeer t toch...

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 20:30
door yuri 75 V6
Ik kan er ook nog geen wijs uit. Ik heb De Lelijke daarstraks gevraagd om lift en duratie eens te meten, want zoals we op de HTS al zeiden, meten is weten (als je tenminste weet hoe je meten moet :wink: )

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 20:46
door bert
Precies wat is naast de klepspeling het verloop van de nok(hoe snel staat de volledig open). Duratie 280 voor standaard is redelijk wild op het eerste gezicht. Zijn dat QV nokken?? Wat is precies de timing van de C&B nokken ( in-en uitlaat??). Ik denk dat de C&B nokken wel alles eerder openen als de Alfa nokken.
QV nokken lijken me meer emissie stokken.

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: wo dec 21, 2005 23:32
door Robertv6
waarom zijn qv stokken emissie stokken
dacht dat dit de scherpste waren

RE: Klepspeling V6 met C&B nokkenassen, en dan nog wat

Geplaatst: do dec 22, 2005 09:04
door bert
Dat weet ik niet zeker maar het kan zijn dat timing nokkenas, bijvoorbeeld door het later openen en eerder sluiten van inlaat, met duratie
280 iets minder wild uitpakt als de C&B nokkenas en natuurlijk dat de C&B wellicht veel sneller op max lift zit.