Beste mede-alfisti,
Na het aanschaffen van mijn eerste auto & Alfa wil ik het nodige onderhoud (laten) uitvoeren.
Eerst even wat gegevens wat betreft de auto:
- Alfa 156 1.8TwinSpak berlina met handbak
- Kilometerstand: 182.000
Nu ben ik van plan de distributieriem en bijhorende onderdelen (spanrol, looprol en waterpomp) te laten vervangen bij Fiaitalia in Wijchen (GLD), aangezien dat de datum van de laatste distributiewissel mij onduidelijk is.
Nu twijfel ik of ik de nokkenasversteller mee zal laten vervangen. De kosten van dit onderdeel gaan echt door het dak, goedkoper als €400 zul je de juiste nokkenasversteller niet vinden, waar deze tot een aantal jaren terug nog rond de €100 te krijgen waren. Hier komt natuurlijk ook nog arbeid bij, wat in principe niet zo'n mega probleem is.
De welbekende bijhorende symptomen van 5 seconden tikken bij de koude start kan ik nog niet vinden bij deze 156, wat bij een kapotte nokkenasversteller vaak wel het probleem schijnt te zijn.
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Raden jullie mij aan de nokkenasversteller voor rond de €600 extra te laten vervangen, zonder dat ik op dit moment enige problemen ondervindt?
Ik hoor graag van jullie,
Vriendelijke groet,
Guus