Na de zoveelste keer lekkage te hebben op de rubbers (die daadwerkelijk iedere keer gescheurd waren ondanks goede carbsteun) dacht ik voor de 1600 in de Juul toch maar zon alu setje te monteren. Tegenwoordig hebben die dan een rubber ring en "thackery washers" om vast te schroeven.\ om wat flex te houden.
Ok na veel geklooi sowieso veel spijt want dit is niet makkelijk erop te schroeven met langere bouten, langere moeren etc. etc. op de plek op de carb waar je niet goed bijkan. Die originele dingen zijn zo slecht nog niet.
Anyway zit er op en ik weet niet te vast draaien want dan is er metaal-metaal contact en loop ik het grote risico niet goed te kunnen afstellen en de gaten uit de carbs te breken.
Ik zit net op 0,6 mm gap op de thackery washer en nog valse lucht (remmenreiniger-toerental omhoog). Dit is als ik het goed heb de juiste speling. Krijg hem niet lekker afgesteld dus.
Ik krijg heel sterk de neiging een tube dirko te pakken en ze inclusief rubber ringen erop te plakken. Voordat ik dat doe een dubbelcheck doe ik iets verkeerd?
Sowieso een loss dit want deze dirko techniek heb ik eerder op de rallybert ook gedaan en die rubbers zitten toch al 5-6 jaar dicht.