rjfschmitz
Full Member
Full Member

Gaatje bijwerken

vr dec 23, 2005 20:23

Ben bezig even al mijn wielkasten na te lopen. Viezigheid eruit, kijken of de coating overal vast zit, slechte plekjes bijwerken. Nu ben ik linksachter twee plekjes tegengekomen. Of eigenlijk 1 plekje en 1 plek. Onderaan naast de dorpel kon ik er doorheen prikken. Zoveel mogelijk roestdelen weggehaald, zoveel mogelijk blank gemaakt, ontvet en twee keer behandeld met noverox. Uiteindelijk gaat er dus weer coating overheen, maar ik vroeg me af hoe ik het gat nu het beste kan vullen. Het is een tijdelijke oplossing (2, 3 jaar, who knows) en het hoeft geen schoonheidsprijs te verdienen. Gewoon een beetje afwerken, zodat op die plek niet meer vuil blijft hangen dan nodig. Dichtkitten met een waterbestendige kit? Hier hebben vast meer mensen ervaring mee...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Gaatje bijwerken

vr dec 23, 2005 22:22

even een plaatje er op lassen. Rotzooi wegslijpen, plaatje knippen, puntlasjes, anders met parkers, of desnoods popnagels, ouwe krant, gips en een laagje grijze kwastbare nadenkit. Vervolgens dik tectyl eroverheen....
Als nieuw.....

Ff serieus: gelijk goed laten doen! Want anders moet ik of iemand anders die mag gaan lassen eerst het gehobby van een ander oplossen alvorens te kunnen gaan werken, dat kost dan dubbelop werk, tijd, moeite en dus geld....
Waarschijnlijk roestgat achterin de dorpel, waar vroeger de rubber stop zat. Alle troep vliegt naar binnen en je wilt niet weten hoe die binnendorpel er nu uit ziet!

Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 23, 2005 22:35

helemaal mee eens Rik,

of gelijk goed of helemaal niets aan doen als je met een jaar of 2 a 3 toch de hele auto wil aanpakken.

oud geknoei heb je alleen maar last van
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

rjfschmitz
Full Member
Full Member

vr dec 23, 2005 22:53

Het gat lag niet open en bloot tijdens de rit. Gewoon krokant materiaal dat ik nu allemaal heb weggehaald. Ik heb alles zo goed mogelijk uitgezogen, met een slangetje de dorpel ingegaan. Ben er nog even niet aan toe om flink wat laswerk te laten uitvoeren. Ik zal proberen te zorgen voor een humane oplossing, voor huidige bezitter en toekomstige lasser :wink:
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 24, 2005 10:01

Dat kleine gaatje is een voorbode voor meer ellende. Waarschijnlijk is er al veel meer ellende onzichtbaar in opkomst. Een beetje volstoppen heeft vaak ook geen enkele zin. Met een maand zie je erom heen weer roest te voorschijn komen. Een betere oplossing ( lees langdurige ) is idd de plek eruit slijpen. Je zal verbaasd staan hoeveel er dan nog uit moet, vanwege de roest.

Emilio
Guru
Guru

za dec 24, 2005 18:05

Even dat plekje goed laten verwennen door een lasser kost je echt niet de kop.
Zeker als het binnen in de wiel kast is (en beide dorpels nog wel hard zijn) zit dat zo weer dicht...
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 26, 2005 12:49

Gaten LAS je als je van Alfa houdt, ben je een knoeier dat ga je plakken :evil: , en dat levert leuke dingen op na een tijdje want je zult zien dat de bandenplakmethode zolang blijft zitten tot het armoei geeft..... ook voor tijdelijk - je rijdt een klassieker of niet....

Was je in de buurt dan mocht je langskomen om het aan je te tonen: ik las er sneller een plaatje in dan jij aan het klooien bent met middeltjes (potjes en poeiertjes) die bijelkaar opgeteld misschien duurder zijn dan netjes een plaatje inlassen.
en dat kost Peanuts!

Ik stel het misschien wat streng, maar heb vaak dingen opgelost van mensen (Alfa's) die veel minder erg geweest zouden zijn als er niet aan geklooid was....Gelijk lassen is ALTIJD de goedkoopste oplossing, en niet zo complex als je denkt (anders zou de smeermethode niet bij jou in gedachte zijn gekomen)... [-(

Kortom ik heb het goed voor met jou en je bolide :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

rjfschmitz
Full Member
Full Member

di dec 27, 2005 11:10

Okee, okee, de boodschap was duidelijk. Ik ben inmiddels een afspraak aan het maken met de vader van een vriend van me. Die zou ons ooit nog een lasworkshop geven. Dan kan de binnenkant van het achterschermpje van mijn Super wel als testcase dienen. En ja, ik hou van haar!!!! De hele wereld mag het weten (behalve mijn vriendin): ik geef om mijn schatje!!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”