Pagina 1 van 1
Gaatje bijwerken
Geplaatst: vr dec 23, 2005 20:23
door rjfschmitz
Ben bezig even al mijn wielkasten na te lopen. Viezigheid eruit, kijken of de coating overal vast zit, slechte plekjes bijwerken. Nu ben ik linksachter twee plekjes tegengekomen. Of eigenlijk 1 plekje en 1 plek. Onderaan naast de dorpel kon ik er doorheen prikken. Zoveel mogelijk roestdelen weggehaald, zoveel mogelijk blank gemaakt, ontvet en twee keer behandeld met noverox. Uiteindelijk gaat er dus weer coating overheen, maar ik vroeg me af hoe ik het gat nu het beste kan vullen. Het is een tijdelijke oplossing (2, 3 jaar, who knows) en het hoeft geen schoonheidsprijs te verdienen. Gewoon een beetje afwerken, zodat op die plek niet meer vuil blijft hangen dan nodig. Dichtkitten met een waterbestendige kit? Hier hebben vast meer mensen ervaring mee...
RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: vr dec 23, 2005 22:22
door berlinista
even een plaatje er op lassen. Rotzooi wegslijpen, plaatje knippen, puntlasjes, anders met parkers, of desnoods popnagels, ouwe krant, gips en een laagje grijze kwastbare nadenkit. Vervolgens dik tectyl eroverheen....
Als nieuw.....
Ff serieus: gelijk goed laten doen! Want anders moet ik of iemand anders die mag gaan lassen eerst het gehobby van een ander oplossen alvorens te kunnen gaan werken, dat kost dan dubbelop werk, tijd, moeite en dus geld....
Waarschijnlijk roestgat achterin de dorpel, waar vroeger de rubber stop zat. Alle troep vliegt naar binnen en je wilt niet weten hoe die binnendorpel er nu uit ziet!
Rik
RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: vr dec 23, 2005 22:35
door Graffiaturo
helemaal mee eens Rik,
of gelijk goed of helemaal niets aan doen als je met een jaar of 2 a 3 toch de hele auto wil aanpakken.
oud geknoei heb je alleen maar last van
RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: vr dec 23, 2005 22:53
door rjfschmitz
Het gat lag niet open en bloot tijdens de rit. Gewoon krokant materiaal dat ik nu allemaal heb weggehaald. Ik heb alles zo goed mogelijk uitgezogen, met een slangetje de dorpel ingegaan. Ben er nog even niet aan toe om flink wat laswerk te laten uitvoeren. Ik zal proberen te zorgen voor een humane oplossing, voor huidige bezitter en toekomstige lasser

RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: za dec 24, 2005 10:01
door KAS
Dat kleine gaatje is een voorbode voor meer ellende. Waarschijnlijk is er al veel meer ellende onzichtbaar in opkomst. Een beetje volstoppen heeft vaak ook geen enkele zin. Met een maand zie je erom heen weer roest te voorschijn komen. Een betere oplossing ( lees langdurige ) is idd de plek eruit slijpen. Je zal verbaasd staan hoeveel er dan nog uit moet, vanwege de roest.
RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: za dec 24, 2005 18:05
door Emilio
Even dat plekje goed laten verwennen door een lasser kost je echt niet de kop.
Zeker als het binnen in de wiel kast is (en beide dorpels nog wel hard zijn) zit dat zo weer dicht...
RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: ma dec 26, 2005 12:49
door giulia-tom
Gaten LAS je als je van Alfa houdt, ben je een knoeier dat ga je plakken

, en dat levert leuke dingen op na een tijdje want je zult zien dat de bandenplakmethode zolang blijft zitten tot het armoei geeft..... ook voor tijdelijk - je rijdt een klassieker of niet....
Was je in de buurt dan mocht je langskomen om het aan je te tonen: ik las er sneller een plaatje in dan jij aan het klooien bent met middeltjes (potjes en poeiertjes) die bijelkaar opgeteld misschien duurder zijn dan netjes een plaatje inlassen.
en dat kost Peanuts!
Ik stel het misschien wat streng, maar heb vaak dingen opgelost van mensen (Alfa's) die veel minder erg geweest zouden zijn als er niet aan geklooid was....Gelijk lassen is ALTIJD de goedkoopste oplossing, en niet zo complex als je denkt (anders zou de smeermethode niet bij jou in gedachte zijn gekomen)...
Kortom ik heb het goed voor met jou en je bolide

RE: Gaatje bijwerken
Geplaatst: di dec 27, 2005 11:10
door rjfschmitz
Okee, okee, de boodschap was duidelijk. Ik ben inmiddels een afspraak aan het maken met de vader van een vriend van me. Die zou ons ooit nog een lasworkshop geven. Dan kan de binnenkant van het achterschermpje van mijn Super wel als testcase dienen. En ja, ik hou van haar!!!! De hele wereld mag het weten (behalve mijn vriendin): ik geef om mijn schatje!!!