Eenmaal opgewarmd (lambda-geregeld dus) loopt alles prima, maar met koude motor slaat hij stationair af. Benzinedruk gecheckt, is goed. Stationairregelaar beweegt hoorbaar, weerstanden gemeten op 12.6/11.7 ohm (moet zijn 13/13 ohm volgens specs).
Ik heb met MultiEcuScan alles gecheckt, en de meeste sensoren geven logische waarden, alleen de AFM hoeveelheid staat op 0 (of heel laag in ieder geval). Maar... de spanning die de AFM afgeeft is wel logisch, en als je die afzet in de grafiek van het werkplaatshandboek dan zou een spanning van 0,9 - 1,5V overeenkomen met een luchtstroom van 15-60 kg/h. Dus dat kan ik niet met elkaar rijmen. Bovendien staan er geen DTC's in de ecu, en als de luchtmeting extreem afwijkt van de verwachting zou ik wel een DTC verwachten.
Omdat een nieuwe Bosch LMM zo'n 350 euro kost heb ik wat moeite om deze maar op de gok te vervangen.
Outputs met koude motor, beetje gas om afslaan te voorkomen:
Grafiek van AFM spanning en hoeveelheid, toerental tussen stationair en 2500rpm:
Werkplaatshandboek grafiek:
Iemand die hier iets over kan zeggen?
---
Eric