Pagina 1 van 1
Inlaat 75 TS
Geplaatst: di sep 05, 2023 08:00
door superjesse
Hallo allemaal,
Voor mijn 116 Giulietta ben ik bezig met de revisie van een 2.0 TS uit een vroege 164.
Weet iemand, afgezien van de voor en nadelen mbt vermogen of een standaard inlaat traject van een 75 ts in de motorruimte van een Giulietta past?
Of kan ik qua ruimte beter kiezen voor itb
Alvast bedankt voor het meedenken!
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: di sep 05, 2023 08:50
door giuliettaevo
Dat past.
In een diep duister verleden heb ik een matzwarte Giulietta gebouwd gehad met 75 TS techniek erin.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: wo sep 06, 2023 09:28
door superjesse
Dank! Dat wilde ik graag weten.
Het blok is van een 164, maar de inlaat moet ik van een 75 hebben i.v.m. de richting.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: wo sep 06, 2023 11:52
door giuliettaevo
Klopt helemaal.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe zit het met de stroomverdelers bij de ombouw van zo'n 164 blok? Bij de 164 zitten ze beide op de kop maar die aan de achterzijde past niet verwacht ik. Zit er gewoon nog een voorbereiding in de 164 motor voor een stroomverdelers op de 75 plaats, dus aan de zijkant van de voorste motordeksel?
Heb misschien nog zo'n 164 TS blok beschikbaar namelijk en dat zou een ombouw wel makkelijk maken.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: do sep 07, 2023 07:55
door superjesse
Qua verdelers past het niet inderdaad.
Een 164 heeft geen voorbereiding op het distributiedeksel.
Zelf ga ik voor een vrij programmeerbare ECU met 2 dis bobines. Waarbij ik de originele gaten voor de verdelers dan afdop.
Wel ben ik nog zoekende naar het inlaat traject van een 75 TS...
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: do sep 07, 2023 09:52
door B-lex
Wel ben ik nog zoekende naar het inlaat traject van een 75 TS...
Heb ik, net als inlaatspruitstuk, injectoren en brandstofrails, mocht die anders zijn. Stuur maar pb bij interesse.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: do sep 07, 2023 12:30
door vV
let even op want van de 164 ook die met 75 TS kop is de krukas korter, en het blok meen ik ook. (spacerset heb ik eventueel voor je, om eea passend te krijgen met locatie staarstuk en startmotor).
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: do sep 07, 2023 20:25
door superjesse
let even op want van de 164 ook die met 75 TS kop is de krukas korter, en het blok meen ik ook. (spacerset heb ik eventueel voor je, om eea passend te krijgen met locatie staarstuk en startmotor).
Ik heb de afstand van de motorsteun naar vliegwiel gemeten en die is bij dit blok identiek aan een Alfetta blok.
Of is dat niet wat je bedoeld?
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: vr sep 08, 2023 09:34
door vV
positie starterkrans kan best gelijk zijn, maar 164 vliegwiel is anders. Ik bedoel echt de krukas zelf, dus de locatie waar het vliegwiel op geschroefd wordt. Is maar paar mm maar is er wel. bloklengte verschilt meer. Of er zouden 2 varianten 1e serie 164 TS blokken moeten zijn.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: za sep 09, 2023 15:37
door superjesse
positie starterkrans kan best gelijk zijn, maar 164 vliegwiel is anders. Ik bedoel echt de krukas zelf, dus de locatie waar het vliegwiel op geschroefd wordt. Is maar paar mm maar is er wel. bloklengte verschilt meer. Of er zouden 2 varianten 1e serie 164 TS blokken moeten zijn.
Ik heb eerst het 116 vliegwiel passend gemaakt voor dit blok. Daarna de afstand van motorsteun gemeten tot de kan van het vliegwiel waar de cardanas op komt. Die is gelijk.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: za sep 09, 2023 21:18
door Macaco
Je moet de afstand van de motorsteun naar achterkant blok meten. Ik heb een 1e fase 164 onderblok gehad die 13 mm korter was dan een nord/75TS (dus zoals 155/164 fase 2 blokken). Bij een 116 zou dat betekenen dat het staartstuk 13 mm naar voren komt, weet niet of dat uitmaakt.
Kun je beter direct een fase 2 onderblok nemen, heb je zuigerkoeling. Hier staat nog wel een goed, kaal, 164 fase 2 onderblok.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: zo sep 10, 2023 22:38
door superjesse
Dit blok heb ik reeds, dus mocht het inderdaad korter zijn moet er een spacer tussen inderdaad.
Maar dat zal vast ook wel goed komen.
Tevens is de afstand van motorsteun naar achterkant vliegwiel ook belangrijk i.v.m. cardanas.
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: ma sep 11, 2023 08:03
door juultje
Inlaattraject van de 75 heb ik nog wel voor je
Re: Inlaat 75 TS
Geplaatst: ma sep 11, 2023 11:15
door vV
Dit blok heb ik reeds, dus mocht het inderdaad korter zijn moet er een spacer tussen inderdaad.
Maar dat zal vast ook wel goed komen.
Tevens is de afstand van motorsteun naar achterkant vliegwiel ook belangrijk i.v.m. cardanas.
https://www.instagram.com/p/Cbhmqjfsstv/ spacers heb ik voor je.