brandweermanjan
Junior Member
Junior Member

Moeizaam aanslaan 19 jtdm alfa 159

ma sep 23, 2024 18:08

Maar na een paar uur stil te staan start de motor moeizaam, precies of zijn brandstofdruk moet opgebouwd worden, en toch krijg ik geen foutmelding betreft zijn brandstofdruk. anders eens de wagen laten draaien en uitzetten en eens kijken of er geen brandstoflek op de klinkers te zien is, maar ja, is nog verzekerd tot volgend jaar september, en dan maar kijken voor een andere en toch heb ik met deze wagen jaren geen problemen gehad, kan niet veel zijn, grts. Jantje

brandweermanjan
Junior Member
Junior Member

Re: Moeizaam aanslaan 19 jtdm alfa 159

ma sep 23, 2024 19:20

heb een lek gevonden, maar niet van zijn brandstofleiding, lek is afkomstig van de toevoerleiding dat naar zijn servopomp gaat. die van zijn brandstofleiding moet ik het nog bekijken.
grts.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di sep 24, 2024 09:43

Gaat niet echt lekker met deze 159?

brandweermanjan
Junior Member
Junior Member

do sep 26, 2024 12:29

hey ,Michel75
Vandaag nog mee gereden, start een beetje moeizaam, maar daarna gaat het goed, alleen als deze een paar uur stilstaat.
dat van die servoleiding is op te lossen, maar geen drama, is maar een zeer kleine lekkage, desnoods een andere leiding plaatsen.
I.V.M. zijn roetfilter krijg ik de melding weggewerkt als ik met de wagen ongeveer een 15 tal minuten op hoge toeren rijdt en reset.
Maar na een paar weken komt de melding terug.
Lijkt mij beter om zijn roetfilter eens te demonteren en zuiver te maken.
Niet dramatisch, maar deze wagen valt nog te redden, zou een zonde zijn om deze wagen weg te doen,
Denk volgend jaar in het najaar ga uitkijken voor een andere. wagen is ook bijna 18 jaar en af en toe een kwaaltje is het normaal voor zijn leeftijd we zullen zien.
Dikke grts. Michel.

dat is hem.
https://ibb.co/2nsxdNs

Terug naar “Algemene Technische vragen”