rogierdoets
Newbie
Newbie

Pingelsensor / klopsensor 1750 TBi - OBDII code P330

vr feb 07, 2025 04:18

Hallo allemaal,

In mijn 159 1750 TBi heb ik geregeld een foutmelding op de boordcomputer met code P330: "knock sensor 2 or circuit bank".
Nu dacht ik eerst dat dat met andere problemen te maken had, maar die zijn inmiddels verholpen, en deze code blijft terugkomen.

Nu wil ik de pingelsensor vervangen om te kijken of dat het probleem oplost, voordat ik de hele bedrading ga controleren. Alleen waar zitten deze op het TBi blok? Ik dacht aan de voorkant, dus ik heb het hitteschild weggehaald, maar daar zitten ze niet. Dus ik denk aan de achterkant, onder het inlaatspruitstuk, maar je kunt ze van bovenaf niet zien zitten.

Heeft iemand tips, hoe kom ik er bij? Moet de auto op de brug of kan ik er ook van bovenaf bij? Ik ga wel even kijken met een spiegeltje morgen of ik ze kan zien zitten, maar alle tips zijn welkom.

Groet

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: Pingelsensor / klopsensor 1750 TBi - OBDII code P330

zo feb 09, 2025 12:14

Na wat speuren op het web, lijkt het me dat ze onder het uiltaatspruitstuk zitten, dus aan de kant van de motor die naar het schutbord wijst.

Ik denk dat ze het beste van onderaf te benaderen zijn. Als je zoekt op "knocksensor" of "klopsensor" voor alfa 159 tbi dan krijg je in ieder geval de sensor zelf te zien als afbeelding. Dat zoekt ook eenvoudiger.

Succes,
Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator, Honda Accord 2.4 Executive

http://www.soglia-it.nl

Terug naar “Algemene Technische vragen”