Na een dag grondig slijpen (eerst grof, dan fijn), vooral de uitlaatkleppen hadden flink wat roet "inbranders", zat er een mooie matgrijze finish op. Zonet de kop afgemaakt voor montage, en toch nog even gestest met benzine in de verbrandingskamer en de compresser op de spruitstukken.
De uitlaatklep van de derde spuit de benzine er regelrecht uit (vermoedelijk tikje gehad en beetje krom, maar weet ik niet zeker), de eerste is er geheel dicht en de andere twee lijken zo lek als een mandje. De eerste inlaatklep is helemaal dicht en de andere drie bruisen een soort. Een heleboel kleine belletjes rondom.
Wat nu te doen? Eigenlijk had de kop vanavond gemonteerd gemoeten zodat maandag de motor er weer in kan. Veel tijd voor rustige uitloop heb ik niet echt meer, dus ik zit een beetje met de handen in het haar wat wijsheid is.

Moeten de kleppen zich nog zetten, of de grijze finish eraf branden ofzo? Moet de kop weer helemaal uit elkaar gaan halen en alles nog een kleer slijpen en een nieuwe uitlaatklep monteren? Wie weet raad of kan aan de hand van foto's beoordelen wat er mis zou kunnen zijn gegaan?
ALvast bedankt voor de hulp, want dit is wel een heel klote gevoel na vier dagen hard doorklussen...
Groeten, Bas